مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تعداد بالای چاه های غیرمجاز در مکان های ویلایی این شهرستان گفت: طرح انسداد این چاه ها با حکم قضایی آغاز شده است.

مصطفی سلطان آبادی گفت: ساخت تعداد زیادی ویلا در مناطق شهری و روستایی ساوجبلاغ در دهه های اخیر با حفاری چاههای غیر مجاز نیز در محدوده این بناها همزاد شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برداشت بی رویه آب از طریق چاههای غیر مجاز در دشت ممنوعه ساوجبلاغ سبب آسیب جدی به سفره های زیر زمینی این شهرستان شده و از این رو یکی از طرح های تعادل بخشی به سفره های زیر زمینی شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز در محدوده باغ ویلاها و مکان های غیر مجاز است.

سلطان آبادی گفت: براین اساس روزانه بین ۲ تا سه حلقه چاه غیر مجاز در ساختمان های ویلایی و اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ به طور کامل مسدود و رفع اثر می شود که براساس برنامه ریزی روزانه به ۱۰ حلقه افزایش می یابد.

وی یادآور شد: براساس بررسی میدانی ۹۹ درصد ویلاهای شهرستان ساوجبلاغ دارای چاه غیر مجاز هستند که با دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی این چاهها رفع اثر خواهد شد؛ سال گذشته ۶۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در مکان های مختلف این شهرستان مسدود شد و امسال انسداد بیش از یک هزار حلقه چاه را هدفگذاری کرده ایم.

سلطان آبادی بیان کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ حلقه چاه در ساوجبلاغ مسدود شده که اکنون طرح انسداد چاههای غیر مجاز شتاب گرفته و برنامه تعیین شده، محقق می شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ گفت: در بخش چاههای کشاورزی با توجه به اهمیت رشد تولید و اشتغالزایی کشاورزان ، طرح مدیریت منابع آب با استفاده از نصب کنتورهای هوشمند روی چاههای کشاورزی در این شهرستان به اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: اکنون ۵۰۰ حلقه چاه مجاز کشاورزی در ساوجبلاغ داریم که ۴۲۰ حلقه آنها به کنتور هوشمند مجهز شده و تجهیز ۸۰ حلقه باقیمانده نیز در دستور کار است.

سلطان آبادی به موضوع حفاظت از حریم رودخانه های فصلی و دائمی ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: امسال با حکم قضایی بخشی از حریم این روردخانه ها از تصرف غیر قانونی آزاد سازی شد و این روند نیز ادامه دارد.

وی افزود: اکنون نیز آزاد سازی یک کیلومتر بستر روردخانه برغان از ساخت وسازها و تصرفات غیر مجاز در دست اقدام است؛ امسال چهار هکتار از اراضی حریم رودخانه کردان به نام دولت ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
همه جا شده باغ ....اقا هر هفته میره باغ اب استخر پر میکنه بعد استفاده خالی میکنه .....بعد هیچ به فکر اب نیست ....همش مقصر دولت هس هیچ کاری نمیکنه .....استخر هم تو هر باغی هس از اب شرب ....اب چاه پر میکنن و بعد هدر میدن .....ماشاالله باغ هم شده درد سر ......تواین بی ابی ......
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
طرح انسداد چاههای غیر مجاز ساوجبلاغ یا شهریار را چه دشمنانی طرح ریزی کرده‌اند که قصد خشک شدن منطقه را دارند اتباع خارجی که جمعیت آنها از ایرانیها بیشتر است را اخراج کنید ضمنأ کنتورهای آب که به نیت چپاول مردم در چند سال اخیر نصب شده را چرا تعویض نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
سلام در قوچان چاهای بسیاری هست همه غیر قانونی وغیر مجاز نمیدونم اداره آب چرا کاری نمیکنه یا تو خوابن ویا حق سکوت میگیرن
Sweden
علی فدایی
۱۳:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
بعد از اینکه چاه را پر می‌کنند دوباره میروند‌و‌چاه می کنند و اینبار دهانه چاه را می برند داخل ساختمان و جایی که دیگه مامورین نمی توانند‌پیدا کنند،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
تومنطقه شهریار اکثرا بایاند بازی پارتی بازی چاه غیرقانونی زدند آب وگاز وبرق عیر قانونی دارند باغات ازازبین بردند همه جا پارتی ورشوه حاکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
لطفا پشت این کار را بگیر خیلی میله مهمیه.ممنون از زحمات شما
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم
۱۲:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
وقتی چاه ویلای را پر می کنید باید تعهدگرفته شود وبرای بار دوم جریمه سنگین وزندانی داشته باشد ؟چاه ها بیشتر درون آشپزخانه واتاق خوابها حفر وپنهان می‌شوند، قانون ما خیلی ضعیف است
Iran (Islamic Republic of)
سید ولی
۱۰:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
باتشکر از مسئولین وجهاد کشاورزی إن شالله این پیگیری ها ادامه دار باشه برای نسل آینده
یه سری هم به تهران دشت آران انتهای خیابان بهار بزنید آنجا هم چاه غیر مجاز به وفور پیدا میشه از تصرف حاشیه رودخانه هم همینطور ممنون بابت پیگیری و زحماتتون?
Iran (Islamic Republic of)
حسین رسان نژاد
۰۸:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
با سلام با این روند انسداد روزی دو حلقه چاه در منطقه مقابله کامل با حفر و بهره برداری غیر مجاز آب زیرزمینی سال ها طول خواهد و از طرف دیگر افراد باز هم اقدام به حفر چاه غیر مجاز می کنند پس این دور باطل سال های سال طول خواهد کشید.
باید یک اقدام اساسی و اصولی انجام داد با تشکر از اطلاع رسانی سایت خوب شما حسین رسان نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
املاکیها و دفاتراسنادرسمی پدر ملک و مردم رو دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
حسین عابد
۰۰:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
دلالان واملاکیها باغات کرج راقلع وقمع وچاههای غیرمجازحفرمیکنندوویلاباغ بدون مجوزواستخرمیسازند وهرروزبااجاره نجومی کرایه میدهند وباعث کمبودآب شرب وفرونشست مناطق مسکونی شده ومردم رادربدروخودشان عشق وحال پولهارامیبرند
Iran (Islamic Republic of)
حسین عابد
۰۰:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
بعضی ازچاههای غیرمجاز زیرکابینت آشپزخانه وآمد لباس ودست شویی وتمام وجاهای دیگراستتارشده.ازجاده قدیم قزوین به سمت سرخاب. سنقرآباد .لشکرک.سهیلیه ودیگرشهرکهای کرج که استخروباغچه دارندچاه غیرمجازهم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
بزودی شاهد خشکسالی بیشتر با حفر چاه ها برای استخرها تو ویلاها خواهیم بود