سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خواستار حداکثر خویشتنداری لبنان و رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

نهاد‌های بین المللی ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ به شمار می‌روند به گونه‌ای که این نهاد‌ها تا زمانی که قدرت‌های بزرگ همانند آمریکا و متحدانش اقدام به کشتار و نقض قوانین بین المللی می‌کنند ساکت هستند، اما پس از تشدید تنش‌ها به دلیل جنایات آنها، اقدام به صدور بیانیه‌ای برای خویشتنداری کشور‌های آسیب دیده می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، استفن دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به سلسله انفجار‌های رخ داده در لبنان خواستار خویشتنداری طرفین منازعه شد. 

بر این اساس، وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از گزارش‌های منتشر شده درباره انفجار گسترده دستگاه‌های ارتباطی در لبنان عمیقا نگران است. 

در ادامه این پیام آمده است: دبیر کل سازمان ملل از تمامی طرفین منازعه می‌خواهد از تشدید تنش‌ها در منطقه اجتناب کرده و حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از گسترش جنگ نشان دهند. 

این مقام ارشد سازمان ملل بار دیگر از لبنان و رژیم صهیونیستی خواست به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل که در پایان جنگ ۲۰۰۶ به تصویب رسید پایبند بوده و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار