سخنگوی دولت مجارستان به گزارش‌ها درباره تولید دستگاه‌های پیجر آلوده در این کشور واکنش نشان داد.

انفجار صد‌ها دستگاه پیجر که برای ارتباط در لبنان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ گرچه انگشت اصلی اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفته، اما همچنان سوالات زیادی درباره چگونگی آلوده شدن این دستگاه‌ها به مواد منفجره وجود دارد که بی پاسخ مانده است. برخی ادعاها حکایت از کارگزاری مواد منفجره در زمان تولید این پیجر‌ها در کارخانه دارد.  

به گزارش الجزیره، تایوان و مجارستان هر دو دست داشتن در روند تولید پیجر‌های آلوده به مواد انفجاری در لبنان را تکذیب کردند.

بر این اساس، پس از آنکه شرکت گولد آپولوی تایوان با صدور بیانیه‌ای تولید این دستگاه‌های پیجر در تایوان را رد کرده و آن را منتسب به شرکتی در مجارستان کرد، اکنون مقامات بوداپست در این زمینه به تعیین موضع پرداختند.  

زولتان کوواکس، سخنگوی دولت مجارستان در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا‌ها درباره تولید این پیجر‌ها در این کشور را رد کرد.  

در این پیام آمده است: شرکتی که ادعای تولید این پیجر‌ها در مجارستان درباره آن مطرح شده است تنها یک شرکت واسطه تجاری بوده و هیچ خط تولید و کارخانه عملیاتی در کشور ما ندارد.

این پیام تاکید دارد: دستگاه‌های پیجری که در لبنان منفجر شده است هیچگاه در مجارستان نبوده است. این مسئله باعث هیچ خطری برای امنیت ملی مجارستان نبوده و بوداپست آمادگی دارد با تمامی شرکای خود و سازمان‌های بین المللی برای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه همکاری کند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ممکنه در سرزمینهای اشغالی ساخته شده و
بعد از کشور دیگری صادر شده تا شک بهشون نشود
جاسوسان موساد که در دبی رهبر مقاومت را در هتل ترور کردند...همشون پاسپورت .فرانسوی .انگلیسی و استالیایی داشتند ...پس قبلا اینکار را انجام داده اند
Iran (Islamic Republic of)
اا
۰۸:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
خیلی جالبه بدونین گوشی های آیفون هم همین شرایط رو دارن با این تفاوت که این گوشی‌ها در هر کجا قابل رد یابی میباشد حتی در حالت خاموش و هر وقت اراده کنند در همان محدوده اقدام به ترور میکنند
Germany
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
تایوان بغل چینه و پر از جاسوسای چینیه و صد در صد چینیا قضیه رو فهمیده بودن و صداشو درنیاوردن تا اسراییل حساب حزب الله رو برسه
Germany
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
عین روز روشنه که کشورهای زیادی برای بمب گذاری پیجرها به اسراییل کمک کردن
Germany
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
پس لابد تو یه شرکت تو مریخ ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
بخارست مگه پایتخت رومانی نیست
آخرین اخبار