وحیدزاده گفت:‌ وضعیت خاص مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی در زرند باعث شده است تا بهزیستی تصمیم به جا به جایی و انتقال افراد به سایر شهرستان‌ها بگیرد. 

علیرضا وحیدزاده ،مدیر کل بهزیستی استان کرمان از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال باب الحوائج شهرستان زرند بازدید کردند.

وحید زاده با اشاره به اینکه مددکاران، مادریاران و کارکنان مراکز نگهداری بهزیستی یکی از سخت‌ترین و فرسایشی‌ترین مشاغل دنیا را بر عهده دارند، گفت: افراد دارای معلولیت ذهنی و کودکان، جزو بی گناه‌ترین افراد جامعه هستند و کمک و حمایت از آن ها می‌بایست اولویت اول همه ما باشد.

وی افزود: این قشر از جامعه درگیر مسائلی شده اند که خود در آن هیچ نقشی نداشته اند و مسلما آن ها از هر آنچه وجود دارد، حق و سهمی دارند و رعایت حق و سهم پاک‌ترین مخلوقین خداوند بر عهده همه ما است.

وحیدزاده با بیان اینکه زرند شهرستان با اصالتی است و مردمان ریشه دار و اصیلی دارد، بیان داشت: در طول چهل و اندی سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، زرندی‌ها در ردیف مسئولیت پذیر‌ترین مردمانی بودند که در سطوح مختلف ایفای نقش کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان زرند تنها یک مرکز برای نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی و چند مرکز برای نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دارد، گفت: در بازدید از مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید خیلی دلم گرفت، این انتظار می‌رفت که وضعیت این مرکز خیلی بهتر از آنچه هست، باشد.

 وی از مردم و مسئولان شهرستان زرند درخواست کرد: با همراهی خانواده به این مراکز سربزنند و ارتباط خود را با مراکز و مسئولان مراکز مورد اشاره قطع نکنند،  هر کمکی آن هم در این شرایط خاص می‌تواند گره گشا باشد.

وحید زاده گفت: متاسفانه وضعیت خاص و حمایت نکردن از مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و وضعیت نگران کننده آن ها در تنها مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باعث شده است تا بهزیستی تصمیم به جا به جایی و انتقال افراد دارای معلولیت به سایر شهرستان‌ها بگیرد. 

 در مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید بالای ۱۴ سال باب الحوائج زرند ۱۲۴ نفر معلول نگهداری می‌شوند که از این تعداد، ۶۵ نفر پسر و ۵۹ دختر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار