شفیعی گفت: دوران دفاع مقدس، یکی از بزرگترین رویداد‌های تاریخ ایران اسلامی و هویت ملی ما محسوب می‌شود و در حقیقت از گنج‌های پیدا و پنهان تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، یکی از بزرگترین رویداد‌های تاریخ ایران اسلامی و هویت ملی ما محسوب می‌شود و برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و یکپارچه و با استفاده از ابزار‌ها و تکنولوژی‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل نوجوان و جوان امروزی انتقال داد.

او با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فرصتی ایجاد شد که مفهوم شهادت دوباره از لابلای آیات و احادیث به متن جامعه برگردد، افزود: دوران ۸ ساله دفاع مقدس در واقع جاذبه عاشورا و حرکت سرخ حسینی را تکرار کرد و رزمندگان اسلام با الگوگیری از سالار شهیدان و اطاعت از ولایت فقیه بزرگترین معجزه قرن یعنی سرنگونی ۲ طاغوت بزرگ که تمام ارتش‌های جهان حامی آنها بودند را رقم زدند. 

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با بیان اینکه جهاد تبیین توصیه مقام معظم رهبری در جهت آگاهی بخشی به جامعه یک تکلیف ضروری و همگانی است، اضافه کرد: امروز جنگی به مراتب پیچیده‌تر از ۸ سال دفاع مقدس در قالب جنگ اعتقادی و باور‌های دینی و اسلامی مردم را نشانه گرفته که در این رابطه وظیفه همه ما در بحث مقوله جهاد تبیین، بصیرت و آگاه سازی این است که با روحیه و حرکت جهادی به روشنگری و بصیرت افزایی پرداخته شود.

شفیعی، دفاع مقدس را مکتب ایثار و فداکاری در دفاع از ایران اسلامی عنوان کرد و تصریح کرد: دفاع مقدس در حقیقت از گنج‌های پیدا و پنهان تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

او با تأکید بر لزوم تبیین واقعیت دفاع مقدس برای نسل‌های نوجوان و جوان بیان کرد: جوانان ایران اسلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس نقشی بسیار مهم و برجسته‌ای داشتند و امروز جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی نقش بسیار کلیدی در پیشرفت و تعالی جامعه دارند.

شفیعی در ادامه به برنامه‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در هفته شکوهمند دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار از خانواده معظم شهدای مهندس، برگزاری مسابقه تنیس روی میز جامعه مهندسین، وبینار بصیرتی و روشنگری با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با نگاهی بر ارزش‌های دفاع مقدس، پایش و عارضه یابی شرکت‌های تولیدی و صنعتی توسط گروه جهادی شهید مصلحیان کازرون، برپایی میز خدمت حمایت از تولید، برگزاری جلسه قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا در جهت رفع موانع تولید از اهم برنامه‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن در این ایام مبارک است.

او با بیان اینکه امروز عملیات روانی دشمن بسیار پررنگ بوده است، یادآور شد: امروزه نوجوانان و جوانان باید از نزدیک با دستاورد‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا شوند که لازمه آن حضور در مراکز و واحد‌های تولیدی، صنعتی و علمی است که به برکت این انقلاب و به دست جوانان این سرزمین توسعه و گسترش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.