مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال هفت هزار نفر به بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان افزوده شد.

جواد یزدانی دلیل رشد بیمه‌ای در استان را اجرای طرح بیمه خانوار، زنان خانه دار، بیمه دانشجویی و طرح بیمه مشاغل آزاد و همچنین توسعه بازرسی‌های سازمان تامین اجتماعی استان از کارگاه‌های فعال استان عنوان کرد.

او گفت :  اکنون ۱۱۴ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه قرار دارند، اشتغالزایی بر اساس مولفه‌های خاصی اندازه گیری می‌شود که یکی از آنها افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری یا همان کارگران زیر پوشش تامین اجتماعی است.

یزدانی گفت : سال گذشته از جمعیت کل استان در حدود ۳۴۷ هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی بودند که این رقم امسال به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان گفت: این کاهش نشان از رشد تولید و اشتغال در استان دارد.

او  گفت: با توجه به ساختار اقتصادی خراسان شمالی که بیشتر مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری است ضریب پوشش در استان با حدود ۳۷ درصد نسبت به میانگین کشوری پایین است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت : تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی استان نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجه‌ای داشته و این رقم از ۲۸ هزار نفر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.