جانشین فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری ۵ هزار و ۲۰۰ عنوان برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد.

سردار هاشم جمالی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته‌های وحدت و دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به سخنان امام راحل در مورد جنگ تحمیلی، تصریح کرد: این جنگ باعث شد روحیه خودباوری در میان مردم شکوفا شود و دربسیاری از عرصه‌ها بخصوص عرصه نظامی و امنیتی به خودکفایی برسیم.

جمالی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنج بی‌پایان است، یکی از اهداف هفته دفاع مقدس را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دانست و ادامه داد: مجموعه سپاه و بسیج هم به عنوان متولیان فرهنگی در کشور به این مناسبت برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده و با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس هستیم، برنامه‌های متنوع‌تری پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در چهارم آبان‌ماه، تصریح کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ عنوان برنامه برای این هفته در سپاه و بسیج استان پیش‌بینی شده است که نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، دیدار با رزمندگان، والدین شهداء و ایثارگران، برگزاری شب‌های پرستاره به مدت ۳ شب در روز‌های پایانی هفته دفاع مقدس با حضور حاج حسین یکتا در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) بعد از نماز مغرب و عشا، پخش برنامه تلویزیونی تحت عنوان راوی شو به مدت ۷ شب از شبکه فارس و رسانه‌های ملی، بازسازی عملیات محرم در شهر‌های لامرد و‌مهر، برگزاری اجلاسیه شهدای ۱۰ شهرستان استان ازجمله این برنامه‌ها دراین هفته است.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به برگزاری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ یادواره شهدای شهرستان‌های استان در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس، افزود: غبارروبی گلزار مطهر شهدا، رونمایی و اکران ۱۷ مستند شهدای شاخص فارس و ۲۹ فیلم کوتاه شهداء، برگزاری ۴۷ برنامه فرهنگی ورزشی در استان، برگزاری ۱۵۰۰ یادواره شهدا، ۱۵۰۰ برنامه منسجم در مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید، سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدا، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سپاه و بسیج فارس در هفته دفاع مقدس است.

سردار جمالی با اشاره به رونمایی از ۷۳ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این هفته و افتتاح فروشگاه کتاب دفاع مقدس در نبش ایستگاه متور‌وکیل‌الرعایای شیراز، و اجرای پویش‌های مختلف، تصریح کرد: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «در راه فتح قله‌ایم» اعلام شده است.

او، برگزاری کنگره ملی شهدای فارس را زمینه‌ساز احزاب برنامه‌های فرهنگی خوب در استان دانست.

در ادامه این نشست، سردار سیدرضا متولی مسئول انجمن راویان فجر فارس، با اشاره به پخش برنامه استعدادیابی راوی‌شو، اظهار داشت: این برنامه در حوزه‌های مختلف سرود، روایتگری، خوانندگی و تئاتر است.

او گفت: راوی‌شو، اولین برنامه در این حوزه در تلویزیون است که کاری فاخر از صداوسیمای فارس با ایده‌پردازی کنگره شهدای فارس در کشور است.

سید مرتضی آل‌علی رییس کنگره شهدای فارس هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه فارس کمتر از ۴۰ روز دیگر شاهد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس است، قطعا برنامه‌های هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوع‌تری خواهد داشت.

او تصریح کرد: برنامه راوی‌شو بعد از سه سال از طرح ایده به مرحله ضبط و پخش رسیده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.