کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: میزان صرفه‌جویی هزینه‌ها در بازار اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس رو به رشد بوده است.

عباسی، کارشناس سیاست‌گذاری بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد بهبود و تقویت بازار اجاره مسکن هستیم؛ گفت: در حال حاضر با تکمیل فرآیند‌های مختلف در حوزه خرید و فروش و همچنین اجاره مسکن، شاهد آن هستیم که این بازار به سمت رونق هدایت شده و دست بسیاری از سوداگران و دلالان از دست این بازار کوتاه شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته شاهد آن هستیم که قدرت انتخاب در بین متقاضیان بازار مسکن افزایش یافته و همین امر خود باعث شده که بازار اجاره مسکن و انحصاری که پیش از این در بازار اجاره مسکن ایجاد شده بود، برطرف و بازار به سمت رونق هدایت شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر این بازار به سمت ثبات قیمتی رفته است؛ گفت: کاهش هزینه‌های اجاره مسکن و همچنین کاهش زمان انعقاد مسکن از مهم‌ترین مزیت‌هایی بوده است که در طی یک سال گذشته برای بسیاری از مستاجران فراهم شده و همین امر خود باعث بهبود رضایت مستاجران در این بخش شده است.

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن با تاکید بر اینکه زمینه برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن از طریق راه‌اندازی سامانه خودنویس در این بازار فراهم شده است؛ گفت: اجرای این طرح باعث شده که دست متقاضیان حتی برای تعیین سقف اجاره مسکن باز باشد و از سوی دیگر بسیاری از درگیری‌هایی که پیش از این در بازار اجاره مسکن ایجاد شده بود برطرف شود.

او با اشاره اینکه ادامه استفاده از سامانه خودنویس خود می‌تواند بازار اجاره مسکن و در نهایت بازار خرید و فروش مسکن را از دست دلالان و سوداگران خارج و به سمت رونق هدایت کند؛ گفت: این بازار در آینده نیازمند تمهیدات بسیار زیادی است که تمامی آنها از طریق سامانه خودنویس ایجاد می‌شود که اگر این سامانه تقویت شود و تداوم پیدا کند در آینده بازار به سمت رونق هدایت خواهد شد.

عباسی توضیح داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان صرفه‌جویی در هزینه‌ها در بازار اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس بسیار افزایشی بوده که از طریق  این صرفه‌جویی‌ها به طور قطع بازار در آینده به سمت آرامش هدایت خواهد شد و در آینده بازاری پر رونق همراه با افزایش میزان حجم معاملات را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که حتما دولت چهاردهم از ظرفیت‌های بازار خودنویس استفاده کند که نتیجه آن بهبود وضعیت بازار مسکن در تمامی بخش‌های خرید و فروش و اجاره است.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار