مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت مراقبت‌های به هنگام بارداری سبب کاهش بیش از ۶۵ درصدی این عوارض و پیشگیری از بروز آن ها در خراسان رضوی شده است.

دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه در حاشیه آخرین روز از برگزاری سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری گفت: دریافت به هنگام مراقبت‌های بارداری شامل مراقبت های پیش بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان علاوه بر شناسایی عوارض دوران بارداری، منجر به کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی و کشور در طول پنج سال اخیر شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مراقبت های بارداری شامل پیش بارداری و دوران بارداری در ۹ نوبت و مراقبت‌های پس از بارداری در ۲ نوبت به مادران باردار ارائه می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یک زن در سن باروری می تواند درمانگر خود را برای مشاوره و حمایت انتخاب کند، گفت: بانوانی که در سن باروری قرار دارند می‌توانند به صورت کاملا اختیاری از خدمات مراقبتی و مشاوره این دانشگاه به صورت رایگان استفاده کنند.

وی در خصوص محورهای سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری بیان کرد: رویکرد اصلی این کنگره افزایش توانمندسازی همکاران ماما در موضوعات مراقبتی مادران باردار است.

احمدیان گفت: این کنگره با توجه به اهمیت موضوع صیانت از جمعیت و جوانی با محوریت «کرامت مادری» و با شعار «کرامت ماما» برگزار شده و بر نقش بی‌بدیل ماماها در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.