سرکنسول روسیه در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم گردشگری ایران، توسعه صنعت گردشگری بین این کشور با روسیه از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه و تقویت شود.

آندری ژیلتسوف در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان بخش دولتی و اقتصادی استان با اشاره به آشنایی کم مردمان کشور‌های روسیه و ایران از فرهنگ و ظرفیت‌های همدیگر، اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری بین دو کشور ایران و روسیه فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و ظرفیت‌های این کشور‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته میلادی ۶۰ هزار ایرانی با هدف گردشگری وارد کشور روسیه شده‌اند گفت: به همین میزان گردشگر از کشور روسیه وارد ایران شده است، اما این آمار در برابر گردشگر ورودی به ترکیه از کشور ناچیز است.

ژیلتسوف ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری مهم در ایران، این کشور می‌تواند رقیب واقعی برای ترکیه در جذب گردشگر باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم دریافت ویزای الکترونیک گفت: راه‌اندازی این سیستم به دریافت ویزا کمک می‌کند.

ژیلتسوف بر تقویت روابط تجاری بین ۲ کشور ایران و روسیه تاکید کرد.

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به افزایش روابط دوستانه ایران و روسیه گفت: تعداد کشور‌هایی که دارای سیاست خارجی مستقلی هستند در دنیا بسیار کم است و با توجه به اینکه ایران دارای سیاست خارجی مستقلی است ارتباط با این کشور افتخاری برای روسیه به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان اوراسیا این فرصت را برای صادرکنندگان ایران فراهم می‌کند که کالا‌های خود را به این کشور‌ها صادر کنند.

گفتنی است؛ در این نشست روسای اتاق‌های بازرگانی تهران، سمنان، دبیر اتاق مشترک ایران و آذربایجان و دبیر اتاق بازرگانی اردبیل نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار