تیم ملی فوتسال کشورمان در دومین دیدارش در جام جهانی فوتسال مقابل گواتمالا قرار گرفت که با نتیجه ۹_۴ پیروز شد.

 

تیم ملی فوتسال کشورمان در دومین دیدارش در جام جهانی فوتسال که در ازبکستان در حال برگزاری است، از ساعت ۱۶ در مجموعه ورزشی یونیورسال بخارا به مصاف گواتمالا رفت و با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز شد‌ شاگردان شمسایی در بازی نخست خود، هفت بر یک ونزوئلا را شکست داده بودند و صدرنشین گروه F هستند.

وحید شمسایی در دومین بازی جام جهانی تیم ملی ایران در گروه F، سعید مومنی، سالار آقاپور، مهدى کریمى، بهروز عظیمى و محمدرضا سنگ‌سفیدی را به عنوان بازیکنان شروع کننده دیدار با گواتمالا به زمین فرستاد.

گزارش مسابقه:

ایران بازی را کاملا هجومی آغاز کرد و سالار آقاپور نخستین موقعیت جدی مسابقه را ایجاد کرد و شوت از راه دورش به تیر دروازه گواتمالا برخورد کرد.

ایران از همان دقایق ابتدایی برای زدن گل فشار آورد و پاورپلی بازی کرد و در یکی از این صحنه‌ها نزدیک بود گواتمالا دروازه خالی ایران را باز کند.

در پنجمین دقیقه از بازی حسین طیبی می توانست دروازه حریف را باز کند اما ضربه اش با اختلاف کم به بالای دروازه حریف رفت. طیبی لحظاتی بعد با یک شوت دیگر شانسش را امتحان کرد که این بار دروازه بان گواتمالا توپ را مهار کرد.

در دقیقه شش بازی، گواتمالا برخلاف جریان مسابقه به گل رسید. ایران که برای زدن گل برتری کاملا جلو کشیده بود، گواتمالا از این فرصت استفاده کرد و در یک ضدحمله دروازه ایران را باز کرد.

این برتری البته دوام زیادی نداشت و به محض شروع مجدد مسابقه ایران گل تساوی را زد. سعید احمد عباسی با یک چرخش زیبا و شوت دقیق توپ را به کنچ دروازه گواتمالا زد تا بازی یک بر یک شود.

در دقیقه ۹ سعید احمد عباسی می‌توانست گل دوم خودش و ایران را هم بزند، اما شوتش به خطرناک‌ترین شکل ممکن به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۱ سالار آقاپور گل دوم ایران را هم زد. او با یک شوت بغل پا توانست لایه‌های دفاعی گواتمالا را باز کند و ایران را پیش بیندازد. آقاپور با این گل، در جدول گلزنان جام جهانی سه گله شد.

چند ثانیه بعد بهروز عظیمی می‌توانست با یک شوت دیگر دروازه را باز کند، اما دروازه بان گواتمالا خوش شانس بود که اشتباهش باعث باز شدن دروازه تیمش نشد.

دقیقه ۱۲ باز هم بهروز عظیمی فرصتی عالی داشت، اما در یک قدمی دروازه با بی دقتی توپ را به کنار دروازه زد.

دقیقه ۱۳ سنگ سفیدی شانسش را برای زدن گل امتحان کرد، اما ریس با واکنشی خود توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۴ حسین طیبی گل سوم را هم زد. داور بعد از این گل صحنه را وی ای آر کرد و گل قبول شد.

در حالی که پنج دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده بود، گواتمالا به گل دوم رسید و باز هم روی ضد حمله و جلو کشیدن بازیکنان ایران توانستند گلزنی کنند.

چند ثانیه بعد گواتمالا می توانست گل سوم را هم بزند که دروازه بان ایران توپ را مهار کرد.

در چهار دقیقه مانده به پایان ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد . ضربه نقطه دوم احمد عباسی را خوزه ریس مهار کرد و همچنین روی ضربه ریباند واکنش خوبی را داشت تا نتیجه همچنان سه بر دو به سود ایران در جریان باشد.

در فاصله ۳۰ ثانیه مانده تا پایان مسابقه، گواتمالا یک گل دیگر زد. در این مسابقه هر حمله گواتمالا با یک گل ایران این تیم همراه بود که نشان از عملکرد بسیار ضعیف شاگردان شمسایی در فاز دفاعی است.

در نهایت نیمه نخست مسابقه با تساوی سه بر سه به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم ایران به گل چهارم رسید. سالار آقاپور باز هم گلی زیبا به‌ثمر می‌رساند! کرنر به دست آمده کوتاه کار می‌شود و آقاپور با شوتی سرکش ریس را تسلیم می‌کند.

دقیقه ۲۵ ایران به گل پنجم رسید. بهروز عظیمی یک گل زیبا به ثمر رساند تا او هم در این مسابقات سه گله شود.

دقایقی بعد گواتمالا می توانست گل چهارم را هم بزند که خوش شانس بودیم که دروازه باز نشد.

دقیقه ۲۸ گل ششم برای ایران. سعید احمدعباسی دومین گلش را در این بازی با پای چپ به ثمر رساند.

.ایران بعد از زدن گل ششم کمی بازی را آرام کرد
 
گل هفتم ایران در دقیقه ۳۱ توسط کریمی زده شد تا خیال شمسایی از
کسب برد راحت شود
دقیقه ۳۳  یک واکنش دیدنی از باقر محمدی روی ضربه برگردان
 بازیکنان گواتمالا
 
دقیقه ۳۷ /حسین طیبی با لایی به ۲ بازیکن گواتمالا گل هشتم را برای
ایران به ثمر رساند.
 
دقیقه ۳۸  گواتمالا به گل چهارم می‌رسد. از زمان ورود باقر محمدی به زمین در نیمه دوم، این اولین گل خورده ایران بود.
 
دقیقه ۴۰  گل نهم برای ایران! ملی‌پوشان از بازی پاورپلی گواتمالا استفاده کردند و سعید احمدعباسی توانست دروازه خالی را باز کرده و
هتریک کند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار