وزیر حمل و نقل ونزوئلا با وزیر دفاع و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

امیر نصیرزاده در این دیدار با آرزوی موفقیت برای دولت ونزوئلا، گفت: آقای رئیسی و آقای چاوز از پایه‌گذاران فصل جدید روابط دو کشور بودند و باید تلاش کنیم به عنوان مسئولان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور این روابط توسعه یابد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، افزود: آقای چاوز پایه‌گذار مبارزات ضداستکباری بود که پایه‌های خوبی برای این کشور به یادگار گذاشت و امروز ونزوئلا در خط مبارزه با امپریالسیم و استکبار جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به تهدیدات پیش‌روی ونزوئلا، گفت: خنثی‌سازی طرح کودتا و ترور در روز‌های اخیر نشان‌دهنده تداوم توطئه‌های امپریالیسم با هدف مقابله با روند استقلال‌طبی ونزوئلا است. با اتحاد و همبستگی میان دولت و ملت ونزوئلا و هشیاری نیرو‌های مسلح و رهبری مدبرانه و هوشمندانه این کشور، چنین توطئه‌هایی ناکام خواهد ماند.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا، ویژه و ممتاز است، یادآور شد: ونزوئلا جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد. کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی یکی از سازوکار‌ها و نهاد‌هایی است که می‌تواند در هماهنگی و ائتلاف هر چه بیشتر دو کشور در مبارزه با دشمنان مشترک فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه و ارتقای سطح همکاری‌ها ایجاد کند. ما موظفیم به عنوان مسئولان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و به تاسی از رهبران دو کشور، این روابط را تقویت و توسعه دهیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران همکاری دو کشور را نشانه‌ای از مفهوم استقلال و برادری میان دو کشور دوست، برادر و مستقل دانست و ادامه داد: تغییر دولت‌ها هیچ تغییری در سیاست و رویکرد کلان جمهوری اسلامی ایران نسبت به ونزوئلا ایجاد نمی‌کند و بطور حتم جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود از دولت مشروع و قانونی آقای مادورو همانند گذشته حمایت می‌کند. معتقدیم ظرفیت‌های مناسبات دو کشور بیشتر از وضعیت کنونی است که امیدوارم با همکاری دو طرف آن را فعال کنیم.

وی اظهار کرد: موضوعاتی همچون انتقال دانش و فناوری و توسعه تجارت و سایر حوزه‌های همکاری مثل معدن، انرژی، حمل و نقل از جمله اهداف اساسی در مناسبات با ونزوئلا به شمار می‌رود و معتقدیم کمیسیون مشترک یکی از سازوکار‌های اصلی توسعه مناسبات است.

در ادامه این دیدار رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا نیز با ابلاغ سلام مادورو به رهبری انقلاب، رئیس‌جمهوری و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم ایران گفت: آقای مادورو تاکید کرد روابط دو کشور باید به صورت ویژه مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.

وی افزود: ما دشمنان مشترکی داریم که از همه ابزارش علیه ملت ما استفاده می‌کند و ما و شما نمونه حملات سایبری آنها را علیه زیر ساخت‌های دو کشور مشاهده کرده‌ایم که اخیرا نمونه آن را در لبنان نیز دیدیم.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا با تاکید بر اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی یکی از سازوکار‌های رسمی برای توسعه همکاری‌های دو کشور است، گفت: طیف وسیعی از پروژه‌های همکاری وجود دارد که لازم است با تشریک مساعی دو طرف اجرایی شود و دراین خصوص دولت ونزوئلا از هم اکنون آماده میزبانی دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در کاراکاس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار