مسئول طرح جهش تولید وزرات جهاد کشاورزی در لرستان گفت: طرح جهش تولید که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است، امسال در پنج میلیون و ۲۰۹ هزار هکتار از دیمزار‌های کشور اجرا شد.

عزیز کریمی امروز ۲۹ شهریور در جشن شکرگزاری گندم استان که در روستای حکیم آباد شهرستان بروجرد برگزار شد، گفت: طرح جهش تولید که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده، امسال با حضور ۵۱۱ هزار کشاورز در پنج میلیون و ۲۰۹ هزار هکتار از دیمزار‌های کشور اجرا شد.

او با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزود: چهار هزار و ۵۰۰ کارشناس در اجرای این طرح فعالیت دارند.

مسئول طرح جهش تولید وزرات جهاد کشاورزی گفت: تولید امسال به علت بارندگی‌های مناسب به دو تن در هکتار رسیده و لرستان جزو سه استان برتر کشور است.

کریمی ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد ریال در سال زارعی امسال برای اجرای طرح جهش تولید در لرستان اختصاص یافته است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) لرستان هم در این مراسم گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به میزان ۲۳۵ هزار هکتار بود که با پیشرفت ۸۵ درصد در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به ۳۵۰ هزار هکتار رسید.

کوروش خسروی افزود: همچنین طرح جهش تولید در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ با پیشرفت بیش از ۹۸ درصدی در مقایسه با سال اول به ۳۷۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

او میانگین افزایش تولید در دیمزار‌های استان را در سال زراعی جاری ۱۲ درصد در مقایسه با سال گذشته اعلام کرد.

استاندار لرستان نیز در این مراسم گفت: لرستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های طبیعی و کشاورزی دارد که باید حداکثر بهره وری را از منابع استان داشته باشیم.

ابوطالب شفقت، شرط جاودانی و پایندگی جمهوری اسلامی ایران را استقلال و خودکفایی در زمینه کشاورزی و اقتصادی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هم با اشاره به شکسته شدن رکورد خرید تضمینی گندم در استان گفت: بیش از ۵۳۷ هزار تن گندم امسال از کشاورزان لرستان خریداری شده است.

سید عماد شاهرخی ادامه داد: ۲۴ هزار تن گندم بذری نیز برای امسال خریداری کردیم که در فصل کاشت در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

در پایان این مراسم از کشاورزان پیشرو گندم کار لرستان تجلیل شد.

برچسب ها: جهش تولید ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.