استاندار گیلان ازتولید ۷۴ هزار تن محصولات آبزی‌پروری در گیلان خبردادوگفت: با تلاش‌های صورت گرفته گیلان دارای رتبه سوم کشور در تولید ماهیان گرمابی، سردابی و همچنین خاویاری است.

اسدالله عباسی در جریان سفر یک‌روزه خود به شهرستان رضوانشهر از ۲ مزرعه تولید ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویار در این شهرستان و صومعه‌سرا بازدید به عمل آورده و در جریان آخرین روند تولید این گونه ماهیان قرار گرفت.

 اسدالله عباسی استاندار گیلان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه گیلان در حوزه تولید محصولات آبزی پروری اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته گیلان دارای رتبه سوم کشور در تولید ماهیان گرمابی، سردابی ‌و‌ همچنین خاویاری است.

 وی از تولید ۷۴ هزار تن محصولات آبزی‌پروری در گیلان خبر داد و گفت: از این میزان ۵۴ هزار تن گرمابی بوده که پخش عظیمی از آن در سه شهرستان صومعه سرا، شفت و رشت تولید می‌شود.

 استاندار گیلان با بیان اینکه دولت از فعالان حوزه تولید انواع ماهیان حمایت می‌کند، تصریح کرد: دولت از فعالان حوزه تولید انواع ماهیان گرمآبی، سردآبی و خاویاری حمایت می‌کند تا از علم و دانش روز خود در راستای افزایش تولید در واحد سطح نهایت بهره را ببرند.

 عباسی با بیان اینکه گیلان حوزه طیور از رتبه ششم به رتبه دوم کشور رسیده است، افزود: در تلاشیم تا جایگاه گیلان در حوزه تولید ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری را از رتبه سوم نیز ارتقا دهیم.

 

برچسب ها: ماهی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.