وب سایت دولتی آلمان با بروزرسانی لیست تسلیحات اعطایی به اوکراین، اعلام کرد که چند ده تانک لئوپارد و مهمات دیگر به کی‌یف ارسال کرده است.

آلمان ۲۲ تانک لئوپارد ۱A۵ دیگر را در قالب یک پروژه مشترک با دانمارک و همچنین سه توپ ضدهوایی خودکششی Gepard به اوکراین ارائه کرده است.

براساس گزارش آرتی، این را فهرست به روز شده تسلیحات ارائه شده به اوکراین در وب سایت دولت آلمان نشان می‌دهد. علاوه بر این، اوکراین از آلمان ۶۱ هزار گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی متری و ۱ هزار گلوله مهمات سلاح گرم انفرادی دریافت کرد.

مسکو به طور مداوم به کشور‌های غربی هشدار داده است که تامین تسلیحات کی یف وضعیت را در میدان جنگ تغییر نمی‌دهد، اما مانع از آغاز مذاکرات برای رسیدن به صلح می‌شود،  همچنین بحران را طولانی می‌کند و در نتیجه اوکراین را بیشتر نابود می‌کند.

روسیه همچنین توضیح داد که تداوم تامین انواع تسلیحات به کی یف که نیرو‌های اوکراینی سعی دارند از آن برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کنند، کشور‌های غربی را به شریک درگیری تبدیل می‌کند.

هشدارهای مسکو موجب تشدید اختلافات در بلوک غرب درباره دادن یا ندادن مجوز به اوکراین برای حمله به قلمرو روسیه با تسلیحات دوربرد غربی شده است. هر چند مقامات انگلیسی تمایل آشکار خود برای ارائه مجوز به اوکراین برای حمله به اهدافی در خاک روسیه با موشکهای کروز هواپرتاب «استروم شادو» با برد سیصد کیلومتر را ابراز کرده اند، اما دیگر کشورهای اروپایی به خصوص آلمان مخالف این امر هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار