طرح توسعه آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی زرآزمای ماهان در شهرک صنعتی شماره ۳ کرمان برگزار شد.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار  گفت: واقعیت این است که هنوز تفکر معدنی آنچنان که مورد انتظار است در سطح جامعه شکل نگرفته است، لذا جا دارد در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود. 

وی با مطالبه‌گری در خصوص راه‌اندازی وزارت معدن افزود: ضرورت دارد در کنار صنایع بزرگ، صنایع پایین دست و جانبی شکل گیرد تا شاهد رونق بیشتر اشتغالزایی در استان باشیم. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: دانشگاه‌ها از رشته‌های معدنی در حال خالی شدن هستند و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشی شود. همچنین باید با مدارس ارتباط گرفت و در جهت ترغیب دانش‌آموزان به حوزه معدن قدم برداشت. 

وی با درخواست جهت راه‌اندازی آزمایشگاه گهرسنگ در استان، اظهار کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه آورده مالی قابل توجهی برای استان و کشور خواهد داشت. 

 هدف‌گذاری این آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی به تعداد ۳۰۰ هزار نمونه در سال با بکارگیری تمام دستگاه‌های بروز دنیا و استفاده از استاندارد‌های بین‌المللی جهت افزایش اطمینان پذیری از داده‌های بدست آمده است. 

همچنین این آزمایشگاه با اشتغالزایی ۳۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان شامل بخش‌های توزین، ذوب قلیایی، محیط زیست، طلا و چهار اسید است.

برچسب ها: صنایع ، آزمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار