در پی حوادث دو روز گذشته و وضعیت مرز‌ها در منطقه، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد یکشنبه آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر نخواهد کرد.

اکسیوس به نقل از دو مقام صهیونیست گزارش داد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا سفر هفته آینده خود به اسرائیل را به تعویق انداخته است.

به گزارش این تارنمای خبری، این تصمیم به دلیل حوادث دو روز گذشته لبنان و وضعیت مرز‌های منطقه در روز‌های اخیر اتخاذ شده است.

آکسیوس پیش‌تر و در روز سه‌شنبه گزارش داده بود که انتظار می‌رود وزیر دفاع آمریکا در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای گفتگو در مورد تنش فزاینده با لبنان به اسرائیل سفر کند.

امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان ساعاتی پیش در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی از افزایش تنش‌ها در ۴۸ ساعت آینده خبر داده و گفت: «هیچ اقدام تشدید کننده‌ای وجود ندارد که منجر به تحریک نشود و این چیزی است که ما بیش از همه نگران آن هستیم، زیرا آنچه دیروز اتفاق افتاد باعث تشدید بیشتر درگیری خواهد شد». 

روز سه‌شنبه پیجر‌هایی که از آن برای برقراری ارتباط استفاده می‌شد، تقریباً به‌طور همزمان در بخش‌هایی از لبنان و سوریه منفجر شد. در ساعات اولیه این حمله دست کم ۱۲ نفر (از جمله دو کودک) به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند. موج دوم این انفجار‌های مرگبار روز چهارشنبه به وقوع پیوست. وزارت بهداشت لبنان می‌گوید تا کنون ۳۷ نفر بر اثر این انفجار‌ها به شهادت رسیده و دو هزار و ۹۰۰ نفر مجروح شده‌اند. 

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان این حملات را تلاشی برای «کشتار جمعی» مردم لبنان خوانده و تاکید کرد که صرف نظر از پیامد‌ها یا نتایج احتمالی، مقاومت در لبنان بر حمایت خود از غزه پافشاری خواهد کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار