نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید برای تأمین اعتبار از طریق وزارت نفت اقدام کنیم، تا این وزارتخانه ۲ تا ۳ همت از بودجه‌های اجتماعی خود را به استان قم اختصاص دهد تا مشکل گردوغبار را حل کنیم.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش با اشاره به بحران گرد و غبار استان و برنامه‌های نمایندگان برای رفع معضلات آن، اظهار داشت: به عنوان نماینده قم خود را موظف می‌دانیم با این پدیده آزاردهنده مردم مقابله کنیم، به همین‌خاطر از مسئولان مربوطه دعوت کردیم تا به بررسی این بحران بپردازیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دومین جلسه با مسئولان استانی به سراجه که یکی از کانون‌های گردوغبار است رفتیم. کانون گردوغبار سراجه در بخش‌های مختلفی از جمله اصفهان، سمنان و بخش عمده‌ای در قم قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: استان‌های مرکزی، قزوین، البرز، زنجان و همچنین تهران نیز در خطر این بحران زیست محیطی قرار دارند. ما جلسه‌ای در مجلس (کمیسیون امور داخلی شوراها) داشتیم و مسئولان مربوطه و نمایندگان استان‌های درگیر معظل گردوغبار را نیز دعوت کردیم. مدیرکل محیط زیست استان قم نیز حاضر شدند و گزارشی را ارائه داد.

روانبخش تصریح کرد: بنا بر این شد که پس از شکل گرفتن دولت جدید جلسه‌ای با همین موضوع و با حضور وزرای مربوطه جدید در مجلس برگزار کنیم. با مسئول جدید محیط زیست کشوری خانم انصاری تماس گرفتم و مطالبه استان در زمینه معظل گردوغبار را مطرح کردم. از وی دعوت کردیم تا به استان قم بیایند و از نزدیک کانون‌های بحرانی را ببینند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانم انصاری این قول را دادند که اولین جلسه را به‌زودی داشته باشیم. هفته گذشته جلسه‌ای با آقای فتاح داشتیم و ایشان درخواست کردیم که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز در این راستا به ما کمک کنند. این بحران یک عزم ملی را می‌طلبد.

وی افزود: هفته آینده قطعا جلسه‌ای خواهیم داشت. چنانچه نیاز بر این باشد می‌توانیم برای تأمین اعتبار از طریق وزارت نفت اقدام کنیم، تا این وزارتخانه ۲ تا ۳ همت از بودجه‌های اجتماعی خود به استان ما اختصاص دهد. خود وزارت نفت می‌داند که دستگاه‌های سراجه درحال آسیب دیدن است. با تأمین اعتبار لازم ما می‌توانیم مشکل گردوغبار را حل کنیم.

روانبخش بیان کرد: یکی از بهترین راه‌حل‌های جلوگیری از گردوغبار در استان گیاهانی است که در شمال استان قم در بخش جعفرآباد کشت شده‌اند و توانستند در چندین هکتار این مشکلات را حل کنند. در مابقی کانون‌های گردوغبار نیز باید این گیاهان مخصوص کشت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این بحران در مقطعی دیگر با مالچ‌پاشی نیز مهار می‌شود. مردم استان خوزستان درگیر معظل گردوغبار بودند که به همت و عزم جدی شهید رئیسی مشکلات حل شد. در استان قم نیز قابل حل است. این قول را به هم‌استان‌های عزیز می‌دهیم که با پیگیری‌های لازم در صدد رفع آن تلاش کنیم.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار