ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع اعلام کردند که آماده راه‌حل‌های صلح آمیز برای پایان دادن به جنگ هستند.

در حالی که بیش از ۱۷ ماه از جنگ سودان می‌گذرد، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش این کشور اعلام کرد که دولت سودان آماده استقبال از «تلاش‌های سازنده» با هدف پایان دادن به جنگ است. 

به گزاش رویترز، «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز در پیام مشابهی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما بر تعهد خود به مذاکرات آتش بس تاکید می‌کنیم. معتقدیم که راه صلح در گفتگو نهفته است، نه خشونت. به مشارکت در گفتگو‌های صلح برای تضمین آینده‌ای عاری از ترس و رنج برای همه غیرنظامیان سودانی ادامه خواهیم داد». 

با این حال، جنگ سودان از آوریل سال گذشته میلادی آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۲ هزار کشته بر جای گذاشته است. دو طرف متخاصم که گام‌های مشخصی را برای دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز ترسیم نمی‌کنند، همواره یکدیگر را به دلیل شمار بالای قربانیان سرزنش کرده و طرف مقابل را به سوء استفاده از قدرت متهم می‌کنند.

جنگ سودان از زمانی آغاز شد که درگیری بین دو جناح رقیب (ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع) سرانجام مرگبار شد. ریشه جنگ قدرت کنونی را می‌توان در سال ۲۰۱۹ جستجو کرد، زمانی که نیرو‌های پشتیبانی سریع و نیرو‌های نظامی عادی سودان برای برکناری «عمر البشیر» از قدرت همکاری کردند. زمانی که تلاش‌ها برای انتقال به یک دولت دموکراتیک با شکست مواجه شد، بسیاری از تحلیلگران احساس کردند که رویارویی نهایی بین البرهان و محمد حمدان دقلو (ملقب به حمیدتی) اجتناب‌ناپذیر است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار