نویسنده و کارگردان سینما گفت: یک سکوی نمایشی نوپا به دوبله فیلم و سریال‌های ایرانی با ۱۲ زبان مختلف اقوام ایرانی می‌پردازد.

محمد عاشوری نسب نویسنده و کارگردان سینما، فعال فرهنگی و مدیر فعال رسانه فیلمیز بیان کرد: فیلیمیز یک سکوی نمایشی نوپا است که با هدف پرداخت به فرهنگ، هنر و زبان‌های مادری اقوام مختلف ایرانی راه اندازی شده است. فعالیت ما بر چند حوزه از جمله پوشش فرهنگی‌ که در ایران زمین وجود دار‌ اتفاق می‌افتد و ما تولید فیلم و سریال با محوریت فرهنگ، هنر و زبان اقوام، و  اکران فیلم و سریال‌های ایرانی با زبان و گویش‌های مختلف کشور را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: درحال حاضر قصد  داریم کار بر روی زبان‌هایی از جمله ترکی، کردی، ترکمن، گیلکی، سمنانی، مازنی، مشهدی، اصفهانی، بختیاری و عربی و بلوچی و یزدی را توسعه دهیم. اگر همه گویش ها را در نظر بگیریم زیاد است اما حدود دوازده زبان محلی را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی افزود: ما اولین اکران فیلم سینمایی به شکل چند زبانه یعنی با چند گویش ایرانی را با عنوان آفتابگردان وحشی در چند روز آینده خواهیم داشت. پس از آن چند فیلم دیگر هم آماده اکران داریم.

عاشوری نسب گفت: درحال حاضر دوازده گروه تخصصی داریم که به شکل منسجم درحال فعالیت هستند، در بخش دوبله از دوبله باب‌اسفنجی کار را شروع کردیم و هرماه یک انیمیشن جدید در دنیا با زبان‌ها و گویش‌های مختلف دوبله خواهد شد و بچه‌ها می‌توانند فیلم‌های مورد علاقه خود را به زبان مادری تماشا کنند.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
گویش قوم سلحشور لر و بختیاری در فیلمیو وجود دارد و با ورود به سایت فیلمیو میتوانید آنرا ملاحظه بفرمایید. در خبر نام همه اقوام شریف ایرانی به صورت کامل نیامده و به عنوان مثال ذکر گردیده است ‌از اینکه قوم خود را که در واقع ریشه های فرهنگی شما و ایران عزیز است دوست دارید بسیار سپاسگزاریم....پایداری این سرزمین پهناور زیبایی و توانمندی آن با وجود همه اقوام در کنار هم مفهوم دارد.رسالت ما در سایه احترام و توجه به فرهنگ، هنر و زبان‌های مادری همه اقوام فهیم ایران عزیز تقویت مبانی همگرایی،همدلی،وفاق و وحدت ملی است.
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۱۰:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
گویش لری گویا مورد بی مهری قرار گرفته و حذف شده
آخرین اخبار