با هدف سیاست‌های حمایت از تولید و اشتغال، حل مشکلات صدور اسناد مالکیت کارخانه زمزم کرمان باسابقه ۵۰ سال فعالیت روی میز دستگاه قضا قرار گرفت. 

با هدف اجرای سیاست‌های حمایت از تولید و اشتغال در استان کرمان، رییس کل دادگستری استان کرمان با همراهی امام جمعه، رییس، دادستان و مسئولان اجرایی ماهان از ۲ واحد تولیدی شرکت زمزم و کارخانه بردسازان تیگران بازدید کرد.

 حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه گزارشاتی از قبل در خصوص مشکلات این ۲ واحد تولیدی دریافت شده بود، مقرر شد از نزدیک از  این ۲ کارخانه بازدید کنیم  و ببینیم مشکلات آن‌ها چیست تا برای رفع آن‌ها چاره اندیشی شود.  

وی بیان کرد: یکی از این واحد‌های تولیدی کارخانه زمزم کرمان است که قدمت بیش از ۵۰ ساله در استان دارد و ظرفیت بسیار خوبی در استان است و تولید روزانه این واحد تولیدی ۴۰۰ هزار لیتر می‌باشد که شامل دوغ؛ نوشابه و آب معدنی است.  

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه این کارخانه حدود ۲۵۰ نفراشتغال مستقیم ایجاد کرده است، گفت: یکسری مشکلات در خصوص زمین این واحد تولیدی وجود  دارد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه زمین این واحد تولیدی مدت‌ها در اختیار شرکت قرار داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است، ولی هنوز شرکت نتوانسته است اسناد مالکیت زمین کارخانه دریافت کنند.  

 حجت الاسلام حمیدی گفت: مقرر شد مشکل بررسی شود و اگر هم نیاز شد در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح شود تا این شرکت بتواند مالکیتش را در اراضی کارخانه تثبیت کند و طرح‌های توسعه‌ای را که دارند، اجرایی کند و نهایتا این ظرفیت در استان کرمان بهتر از قبل ادامه پیدا کند و زمینه اشتغال بیشتری را در بخش ماهان و استان کرمان فراهم کند.  

وی بیان داشت: واحد تولیدی دومی که مورد بازدید قرار گرفت کارخانه بردسازان تیگران است که پرونده قضایی در مراجع قضایی دارد.

 رییس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد: پرونده این واحد تولیدی اولا در مراجع قضایی استان مطرح شده و رای صادر شده است و اکنون در اعمال ماده ۴۷۷ در دیوان عالی کشور می‌باشد و مقرر شد با پیگیری از طریق ریاست دیوان عالی کشور در رسیدگی به پرونده قضایی این واحد تولیدی تسریع و رسیدگی کامل و دقیقی به عمل آید.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود با پیگیری که از طریق دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد، مشکل کارخانه حل و مجددا راه اندازی شود؛ زیرا هم تولیدی لبنیاتی و هم تولیدی یخ است که هم اکنون تولید لبنیاتی کاملا تعطیل می‌باشد و تولید یخ هم به صورت حداقلی کار می‌کند و این آمادگی در قوه قضاییه برای حمایت قضایی در مسیر راه اندازی مجدد بخش لبنیات وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.