رییس اورژانس هوایی گفت: ۵۴ پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود دارد و سالانه بیش از چهار هزار سورتی پرواز انجام می‌شود.

جعفر میعادفر رییس اورژانس هوایی روز جمعه در آیین افتتاح آشیانه بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان آیت الله بروجردی اظهار کرد: اورژانس هوایی بسیار مهم است، زیرا سالانه در کشور ۲۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بالای ۶۰۰ هزار مصدوم داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور حادثه خیز است، افزود: تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را برای اورژانس هوایی کشور ایجاد کرده است.

رییس اورژانس هوایی کشور بیان کرد: این پایگاه جزو ۶ پایگاه خوب کشور محسوب می‌شود که با همکاری و همراهی نمیان ه مردم بروجرد در مجلس و مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
میعادفر اضافه کرد: کار‌های بزرگی در لرستان انجام شده از جمله همین پروژه که خوب و مناسب احداث شده است.
وی ادامه داد: میزان فعالیت همکاران اورژانس باید ماهانه ۱۷ تا ۲۰ پرواز باید باشد.
رییس اورژانس هوایی کشور یاداور شد: این پایگاه اورژانس هوایی به گستره ۱۵۰ کیلومتری را می‌توانند پوشش دهد.

میعادفر گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال به شرکت هلیکوپتری ایران بدهی داریم که امیدواریم به زودی آن را پرداخت کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: عملیات احداث این طرح حدود ۲ سال پیش آغاز و در زیربنای ۶۰۰ متر مربع با کمک خیرین و مساعدت رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح شد.
محمدرضا امانتچی بیان کرد: منطقه‌ای که این بالگرد در آن قرار دارد مهم است، زیرا می‌تواند بقیه جا‌های استان را پوشش دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه سه پایگاه اورژانس هوایی در استان وجود دارد، اضافه کرد: الیگودرز یکی از سه پایگاه فعال کشور است و پایگاه خرم اباد نیز در حال احداث و بروجرد هم امروز افتتاح شد.
دکتر بهرام دلفان ادامه داد: آمبولانس‌های فرسوده یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم این مهم برطرف شود.

وی با بیان اینکه خدمات اورژانس هوایی برای افراد ساکن در مناطق سخت گذر است، یادآور شد: ماهانه چهار میلیارد ریال هزینه هر پایگاه اورژانس هوایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هر کاری بتوانیم برای خدمت به مردم انجام می‌دهیم سلامت مردم در راس همه کار‌ها است.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران بیان کرد: شرکت هلیکوپتری ایران در سال ۱۳۴۳ افتتاح و ۱۳ نقطه کشور را در قالب امداد هوایی پوشش می‌داد که اکنون به بیش از ۵۰ نقطه رسیده است.

مصطفی کریمی بیان کرد: این بالگرد از نظر قدمت بیش از ۵۰ سال دارد و اکنون در شرایطی که سختی هستیم.

وی اضافه کرد: سال قبل به علت تحریم بالگرد‌ها از ۱۴ نقطه به هشت نقطه کاهش یافت و اکنون نیز این پایگاه با حمایت مسوولان شهرستانی احداث شده است.
مدیرعامل شرکتی هلیکوپتری ایران گفت: ۶ فروند بالگرد امسال به اورژانس هوایی کشور اضافه شده و در صورت مساعدت سازمان اورژانس کشور تا پایان سال نیز ۱۰ بالگرد دیگر اضافه خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از شورای شهر و شهردار بروجرد برای همکاری تشکر می‌کنم، اگر سازه زیر این سوله انجام نمی‌شد کار قابل انجام نبود.

عباس گودرزی افزود: فرماندار شهرستان مسوول پیگیری این طرح بود که با همکاری خوبی که انجام شد این کار به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و سختگیری‌هایی که در مسیر اجرای این طرح وجود داشت امروز شاهد افتتاح این طرح بزرگ در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم شهرستان هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارخانه شیرخشک بروجرد پس از ۳۲ سال اکنون در حال احداث است که با پیگیری‌های ۲ ساله این طرح اکنون در حال افتتاح است.

گودرزی اضافه کرد: بروجرد پالایشگاه شیر خواهد شد این بیمارستان بروجردی که سال‌ها راکد بود ظرف ۲ سال ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در سال ۹۸ افتتاح شد.

وی ادامه داد: در هشت سال گذشته بیماران در راهرو بستری می‌شدند ولی پس از آن و با پیگیری انجام شده فقط ظرف ۲ سال کار‌های موثری صورت گرفت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه بیمارستان کوثر یکی دیگر از طرح‌های با استاندارد بالا است که فاز اول آن چندماه قبل و فاز دوم هم بزودی افتتاح خواهد شد.

گودرزی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی یکی از اقدامات قابل توجه است دیوار کشی آن انجام شده ساختمان گمرک آن احداث و باسکول آن بزودی نصب می‌شود.
وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی سینمای فلسطین اکنون به صورت کامل بازسازی شده و عملیات اجرایی سینمای دوم با پنج پرده بزودی آغاز می‌شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشکده پرستاری از حالت تک رشته خارج و اکنون به پنج رشته رسیده و مجوز ایجاد دانشکده پزشکی چند روز قبل از سوی وزیر بهداشت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح در زیربنای ۶۱۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۶۱ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

آشیانه اورژانس هوایی بروجرد در بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی واقع شده که مردم شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و الیگودرز خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.