آیت‌الله ناصری گفت‌: آموزش و پرورش در تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور تلاش کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد،  ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت‌: وظیفه آموزش و پرورش در تربیت نیرو‌های انسانی متعهد، دانشمند، متخصص و ماهر است. در دنیای امروز که علم و تکنولوژی با رشد و گسترش وسیع و جهان شمول به عنوان عامل مهم و اساسی در فرایند رشد و توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری به حساب می‌آیند، نهاد‌ها و نظام‌های آموزش و پرورش نقش عظیم و پراهمیّتّی دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور هستند، افزود: این سرمایه‌های آینده کشور در مدارس توسط اولیای تعلیم و تربیت در مدارس آموزش می‌بینند اما برای به حرکت در آوردن چرخه‌های توسعه کشور باید تربیت این نسل به خوبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: والدین و معلمان نسبت به تربیت دینی دانش آموزان احساس مسئولیت داشته باشند و دلسوزانه عمل کنند.

امام جمعه یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رشادت رزمندگان و هدایت امام خمینی (ره) باعث شد استکبار جهانی در این جنگ ناکام بماند.

وی افزود: همه ابرقدرت‌ها در دوران جنگ به حمایت از صدام پرداختند، اما به فضل خدا نتوانستند کاری از پیش برده و متحمل شکست شدند.

امام جمعه یزد با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) تصریح کرد: حضرت محمد (ص) در محیط جاهلیت بزرگ شد که همه بت پرست بودند، اما در مدت ۲۳ سال یک تحول بزرگی به وجود آورده و انسان‌ها را احیا کرد.

ناصری با تاکید بر لزوم احیای سنت‌های نبوی اظهار داشت: ازدواج و فرزندآوری از سنت‌های پیامبر اکرم (ص) به شمار می‌آید که باید در جامعه به آنها اهتمام ورزید.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) نیز احیاکننده شیعه ناب محمدی بود. این امام همام همواره ذکر خدا می‌گفت و یکی از ویژگی‌های مهم ایشان به شمار می‌آید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.