حجت‌الاسلام حسینی گفت: دانش آموز انقلابی، در مدرسه انقلابی با معلمان انقلابی تربیت می‌شود.

حجت الاسلام سید عباس حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: همه آرامش و امنیتی که امروز داریم به برکت خون شهداو اسثارگری‌های رزمندگان در طول دفاع مقدس است. 

او با اشاره به شناسایی پیکر مطهر شهید ابراهیم زمانی باجگانی پس از ۳۷ سال افزود: شهید ابراهیم زمانی باجگانی قهرمان ملی است و مردم بافق در جمعه آینده از این قهرمان استقبال باشکوهی می‌کنند.

امام جمعه بافق گفت: مسئولان برای برگزاری مراسم وداع با شهید والامقام و برنامه‌های حضور پیکر شهید در شهرستان بافق برنامه ریزی کنند. 

او همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: دانش آموز انقلابی در مدرسه انقلابی تربیت می‌شود و معلم انقلابی می‌خواهد.

حسینی گفت: معلمان باید هم خودشان با مبانی انقلاب و نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و هم دانش آموزان را تربیت انقلابی کنند.

او ادامه داد: در این ایام بازگشایی مدارس به دانش آموزان بی بضاعت هم کمک کنیم تا شرایط تحصیل برای آنان نیز فراهم شود.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی انتصابات اخیر دولت جدید تصریح کرد: برخی چهره‌ها فتنه گر و سابقه محکومیت داشته اند که به سمت‌هایی منصوب شدند که این موضوع کار درستی نیست. 

حسینی گفت: ملاک حال افراد است و اگر سابقه داری توبه کرده و پشیمان است و در مسیر انقلاب قرار گرفته است بحثی نداریم، اما وفاق ملی استفاده از همه ظرفیت‌ها و ایده‌ها و هنر‌ها در چهارچوب اسلام و انقلاب است. 

او بیان داشت: دولت محترم از نهاد‌های مربوطه استعلام بگیرد؛ اگر تائید شدند که مشکلی ندارد ولی اگر فردی بر عقاید خود بر ضد اسلام انقلاب پافشاری می‌کند، درست نیست از این فرد در سمتی استفاده شود.

امام جمعه بافق افزود: ما دنبال همراهی و همدلی با دولت هستیم و دنبال تنش نیستیم چرا که موفقیت دولت موفقیت نظام و انقلاب و وفاق ملی هم در راستای اصول اسلام و کشور است. 

حسینی همچنین با گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: اصلی‌ترین محور دین، اخلاق مداری است و جامعه باید با اخلاق خوب به تکامل برسد.

او تصریح کرد: امروز توطئه دشمنان اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است در حالی که وحدت عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس بود و شیعه و سنی باید با بصیرت توطئه‌ها را خنثی کنند. 

امام جمعه بافق با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار علمای اهل سنت افزود: مسأله اصلی جهان اسلام غزه است و کوتاهی در حمایت از این موضوع جایز نیست؛ این یک فتوای رهبری است که باید مد نظر باشد.

امام جمعه بافق با اشاره به عملیات‌های ترورویستی اخیر رژیم صهیونیستی گفت: در کنار اقتدار نظامی، جنگ نوین باید در دستور کار باشد و دشمن بداند هرچه جنگ در غزه طول بکشد، مقاومت قوی‌تر و کشور ما نیز با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و جوانان برومند، در تجهیزات جنگ نوین هم پیشرفته هستیم.

گرامیداشت هفته وقف، گلایه از بی مهری‌ها به موضوع وقف در بافق، ضرورت عمل به نیت واقف و توجه مسئولان به این موضوع، گرامیداشت هفته گردشگری و فراهم کردن توسعه این صنعت پاک در شهرستان و رفع نگرانی‌ها و حاشیه‌های قبلی برای رشد گردشگری درشهرستان و... از موضوعات دیگری بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.