معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دوران دفاع مقدس گنج تمام نشدنی و اوج افتخارات ملت ما بود که بعد از هشت سال توسط جوانان، شهدا و آحاد مردم با پیروزی به پایان رسید.

 امیر سرتیپ کیومرث شرفی در آیین عبادی سیاسی جمعه همدان با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از ثمرات دفاع مقدس اثبات ایثارگری جوانان کشور است.

او افزود: دوران دفاع مقدس گنج تمام نشدنی و اوج افتخارات ملت ما بود که بعد هشت سال توسط جوانان، شهدا و آحاد مردم با پیروزی به پایان رسید.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس میدان بذل جان توسط شهدا در راه خدا بود، شهدایی که اقتدار، سربلندی، پایداری، سرافرازی و پیشرفت کشور مدیون ایثارگری‌های آنهاست.

او گفت: در مجموع ۱۲۳ عملیات طی هشت سال با محوریت شهدا انجام شد و طبق آیه قرآن شهدا زنده هستند و حیات طیبه دارند.

امیر سرتیپ شرفی افزود: همه امامان ما شهید شدند و در گرفتاری‌ها پیروان خود را یاری می‌رسانند.

او خون شهدا را محبوب‌ترین نزد خداوند دانست و تصریح کرد: سه روز بعد از پیروزی انقلاب توطئه‌ها علیه کشور آغاز شد.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۲ ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی ۶۳۷ بار به حریم هوایی کشور تجاوز کرد و نیرو‌های مردمی ما درگیر مبارزه با آنها بودند.

امیر سرتیپ شرفی افزود: سپاهیان وارد عمل شدند و کردستان را از لوث جدایی طلبان دمکرات و کموله نجات دادند و سه ماه بعد جنگ آغاز شد و این توطئه‌ها همه نشانه‌های این است که استکبار نمی‌خواست انقلاب ما پای بگیرد.

او گفت: در جنگ تحمیلی ما از نظام اسلامی، قرآن، مردم، هویت ملی و مردم‌سالاری دینی دفاع کردیم کلمه دفاع مقدس کاملا برای این دفاع زیبنده و شایسته است.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام کشور‌هایی که قدرت داشتند مانند آمریکا، شوروی، فرانسه و آلمان صدام را بر علیه ما حمایت و تجهیز کردند و ۵۶۲ بار مورد تهاجم شیمیایی قرار گرفتیم در صورتیکه کشور ما حتی یکبار نیز حمله شیمیایی انجام نداد و اصول انسانی را در جنگ رعایت کردیم.

امیر سرتیپ شرفی افزود: تمام آحاد مردم پیر و جوان در این دفاع مقدس سهیم هستند و نقطه عطف آن بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) بود و وقتی خرمشهر آزاد شد ایشان فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، زیرا همه درگیر جنگ بودند.

او با بیان اینکه آنچه در دفاع مقدس بدست آوردیم تمامیت ارضی بود افزود: در ۳۰۰ سال گذشته هر جنگی رخ داده گوشه‌ای از کشور جدا شده، اما در دفاع مقدس بدلیل ایثارگری جوانان در مقابل دشمن تا دندان مسلح، یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانان رزمنده از جنگ نمی‌ترسیدند و در راه ولایت هستی خود را نثار کردند.

امیر سرتیپ شرفی افزود: صدام آمده بود حمله برق آسا کند و یک روزه خرمشهر را بگیرد، خوزستان را جدا کند و انقلاب و نظام ما را نشانه گرفته بود.

وی ادامه داد: استکبار هیچگاه نمی‌تواند به کشور حمله کند، زیرا مقاومت و ایستادگی مردمان این مرز و بوم در دفاع مقدس با همگان ثابت شده است.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن تمام تلاشش این است که امید را از جوانان بگیرد و در این زمینه باید هوشیار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.