مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان به تحصیل خواهند پرداخت.

 رسول شیدایی با اشاره به اینکه ساعت شروع به کار مدارس ۷:۳۰ و شروع کلاس‌ها ساعت ۷:۴۵ خواهد بود، اظهار کرد: ساعت حضور در مدرسه با توجه به پایه‌های تحصیلی متفاوت می‌باشد.

او با بیان اینکه سالتحصیلی جدید روز یکشنبه یکم مهر شروع می‌شود، گفت: در روز‌های آخر شهریور دانش‌آموزان ورودی به پایه جدید با هدف آشنایی با محیط مدرسه جدید با عناوین روز غنچه‌ها شکوفه‌ها و جوانه‌ها را جشن گرفتند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان به تحصیل خواهند پرداخت، گفت: از این تعداد ۲۹‌هزار پایه اول، ۲۸ هزار پایه هفتم و حدود ۲۰ هزار نفر در پایه دهم ثبت نام کرده‌اند.

او با بیان اینکه تا امروز ۹۸ درصد دانش‌آموزان پایه دهم ثبت نام کرده‌اند و دو درصد هنوز ثبت نام نشده اند، تصریح کرد: یکی از دلایل آن امتحانات تجدیدی است که در شهریورماه برگزار شد و همچنین مشکلات انتخاب رشته و هدایت تحصیلی است.

شیدایی با بیان اینکه چند سال اخیر مشکل کمبود معلم در استان مطرح است و با توجه به اینکه یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت جبران معلم است، اتاق وضعیت از خرداد ماه برای بررسی نیروی انسانی تشکیل شد تاکنون ۹۶۰ نفر نیروی جدید به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه شده است.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۰۰ نفر شرایط بازنشستگی داشتند که از این تعداد ۹۲۰ نفر از مجموعه منفک شده‌اند، ابراز کرد: با توجه به کمبود معلم تعدادی از همکاران بازنشسته به خدمت خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر بازنشسته‌ها تعدادی دانشجو معلم سازماندهی شدند تا اول مهر کلاس بدون معلم نداشته باشیم، تصریح کرد: در سال جدید با توجه به تأکیدات امور تربیتی و احیای معاون پرورشی ۵۵۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش اضافه خواهند شد.

او گفت: با توجه به اینکه ۲ هزار نیروی انسانی کمبود داریم، اما مشکل خاصی در اداره کلاس‌های استان نخواهیم داشت.

شیدایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های خوب بسیج دانش‌آموزی اجرای طرح شهید عجمیان است که در تابستان به زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس می‌پردازند، ادامه کرد: امسال رنگ آمیزی ۵۵۰ مدرسه و چهار هزار کلاس در سطح استان انجام شده است.

او با بیان اینکه ۸۲ میلیارد تومان جهت تجهیز مدارس هزینه شده است، گفت: مرحله دوم تجهیزات از طرف اداره نوسازی خریداری شده که در اوایل مهر ماه تحویل مدارس خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه نگاه دستگاه تعلیم و تربیت به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، بیان کرد: مدارس فنی هم تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۶ مدرسه تک کلاسه کانکسی داشتیم که سال گذشته از این تعداد ۵ مدرسه به مدرسه ثابت تبدیل شد و در حال حاضر ۱۱ مدرسه کانکسی داریم، ابراز کرد: پیگیر هستیم در سال جاری مدارس کانکسی هم به مدارس دائمی تبدیل شوند.

شیدایی با بیان اینکه در راستای عدالت آموزشی در بحث تجهیز مدارس پایین شهر و حاشیه شهر نگاه ویژه‌ای شده است، خاطرنشان کرد: مشکلی در توزیع کتب درسی وجود ندارد، اما ثبت نام کتب درسی تعداد ده هزار نفر از دانش‌آموزان انجام نشده که بعد از ثبت‌نام تحویل آنها می‌شود.

برچسب ها: اموزش وپروش ، ثبت نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.