یک بالون مملوء از زباله که از کره شمالی پرتاب شده بود روی یک مجتمع دولتی کره جنوبی سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، یک بالون مملوء از زباله که از کره شمالی پرتاب شده بود در یک مجتمع دولتی کره جنوبی در مرکز سئول، پایتخت این کشور سقوط کرد.

براساس گزارش آر تی، سرویس‌های اورژانس سئول پیامی دریافت کردند مبنی بر اینکه یک بالون حاوی زباله در پارکینگ ورودی اصلی مجتمع دولتی پیدا شده است.

پلیس سئول منطقه را محاصره کرد و متخصصان نظامی محتویات کیسه را از نظر وجود مواد خطرناک بررسی و آوار‌ها را خارج کردند. پلیس توضیح داد که آدرسی در پیونگ‌یانگ روی یک تکه پلاستیک داخل کیسه نوشته شده بود.

گفتنی است؛ کره شمالی از ماه مه هزاران بالون پر از زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است تا به اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد کره شمالی که توسط فعالان کره جنوبی از مرز ارسال می‌شود، به این روش جواب دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش پیش از این به مردم توصیه کرده بود که به این بالون‌ها دست نزنند و به مقامات نظامی یا پلیس نزدیک آنها اطلاع دهند و نسبت به آسیب احتمالی آنها هشدار داده بود.

شهرداری سئول همچنین اعلام کرد که یک مرکز اورژانس ۲۴ ساعته برای پاسخگویی به موضوعات درباره بالون‌ها راه‌اندازی خواهد کرد. ابتدا بالون‌های پیونگ‌یانگ با کود دامی پر و به سمت کره جنوبی فرستاده می‌شد، اما بعد کاغذ باطله و پلاستیک جایگزین شد و سپس بطری‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار