منابع آلمانی اعلام کردند که تعداد پناهجویانی که اکنون در آلمان زندگی می‌کنند به بالاترین حد خود پس از دوران جنگ جهانی دوم رسیده است.

رسانه‌های آلمانی با استناد به اسناد گزارش دادند که تعداد پناهجویان در آلمان به بالاترین حد خود از دوران پس از جنگ جهانی دوم رسیده است و تعداد کل آنها به حدود ۳.۵ میلیون نفر می‌رسد.

براساس گزارش اسپوتنیک، این منابع اعلام کردند: تعداد پناهندگان ساکن آلمان به بالاترین حد خود رسیده است. در پایان نیمه اول سال ۲۰۲۴، تعداد کل پناهجویان ساکن در اینجا به حدود ۳.۴۸ میلیون پناهنده رسیده است، این تعداد پناهنده بالاترین تعداد از دهه ۱۹۵۰ است.

براساس گزارش این منابع آلمانی در میان ۳.۴۸ میلیون پناهنده، اوکراینی‌ها به تنهایی حدود ۱.۱۸ میلیون پناهنده هستند. پیش از این نیز تعدادی از سیاستمداران آلمانی خواستار لغو مزایای بیکاری برای پناهجویان اوکراینی شده بودند.

 به گزارش روزنامه آلمانی، نانسی فیتر، وزیر کشور آلمان در ۹ سپتامبر دستور اجرای اقدامات کنترلی موقت در تمام مرز‌های زمینی آلمان برای محدود کردن جریان مهاجران و مبارزه با تهدید تروریستی را صادر کرد.

 فیدر در نامه‌ای توضیحی به کمیسیون اروپا گفت که منابع این کشور و دستورات فدرال برای پذیرش مهاجران عملا تمام شده است. بحث در مورد سیاست مهاجرتی آلمان پس از حمله در سولینگن در ۲۳ اوت که گفته می‌شود توسط یک سوری که قرار بود در اوایل سال ۲۰۲۳ از آلمان اخراج شود، شدت گرفته است.  

از سویی دیگر پلیس آلمان ۵۱۹ حمله به پناهجویان را در سراسر آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ثبت کرده و در پاسخ به درخواست دولت این کشور گفت که این موضوع به طور خاص به جنایات تحریک به نفرت، زورگویی و آسیب‌های جدی بدنی مربوط می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار