در پی کاهش محبوبیت حزب صدراعظم آلمان و قدرت گرفتن راست افراطی، ممکن است هم حزبی‌های شولتس برای تغییر روند کنونی شخص دیگری را جایگزین وی کنند.

در حالی که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان یکشنبه هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت می‌کند، آینده سیاسی او در داخل آلمان و در فاصله ۶ هزار کیلومتری تعیین خواهد شد. 

به گزارش پولیتیکو، یکشنبه زمان برگزاری انتخابات منطقه‌ای آلمان است و در صورت شکست خوردن حزب شولتس از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» ممکن است او هم به سرنوشت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دچار شود؛ بدین معنا که ممکن است هم حزبی‌های او شخص دیگری را جایگزین کنند تا سال آینده در انتخابات سراسری آلمان به طور کامل حذف نشوند. 

در حال حاضر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب چپ میانه «سوسیال دموکرات» به ریاست شولتس از حزب «آلترناتیو برای آلمان» عقب است. تحلیلگران می‌گوید عملکرد اسفناک حزب شولتس در دولت فدرال، چشم‌انداز آینده آنها را تضعیف می‌کند. در همین حال، برای شولتس یک جایگزین وجود دارد و آن هم «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان است. او محبوب‌ترین سیاستمدار در دولت ائتلافی آلمان و با اختلاف محبوب‌ترین عضو حزب سوسیال دموکرات است.

دیتر رایتر، شهردار مونیخ می‌گوید حتی برخی از سوسیال دموکرات‌ها شروع به به صحبت درباره جایگزین کردن وزیر دفاع با صدراعظم کرده‌اند.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» که در دسته احزاب راست و افراطی قرار می‌گیرد، ابتدای شهریورماه در انتخابات منطقه‌ای در شرق آلمان به پیروزی تاریخی دست یافت. گفته می‌شود این حزب برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم در صدر یک انتخابات ایالتی قرار گرفت. 

حوادث اخیر از جمله حملات تروریستی در آلمان انتقاد‌ها نسبت به عملکرد دولت در خصوص حل بحران مهاجرت را افزایش داده است. حزب آلترناتیو برای آلمان یک حزب ضدمهاجرت بوده و خواستار بستن مرز‌های آلمان به روی پناهجویان است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار