مهم‌ترین حوادث ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل با چاقو توسط جوان ۱۸ ساله

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری قاتلی خبر داد که جوانی ۱۹ ساله را با ضربات سلاح سرد به قتل رسانده بود.

سرهنگ بیژن بارسالاری در تشریح این خبر بیان کرد: در بامداد بیست و هشتم شهریورماه سال جاری در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پسری ۱۸ ساله با دوست ۱۹ ساله خود (مذکر) در یکی از محله‌های این شهرستان درگیر و با سلاح سرد وی را به قتل و متواری شده است.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را شناسایی و وی در حالی که با سواری تاکسی در حال فرار بود را دستگیر کنند.

سرهنگ بارسالاری با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی بیان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۳ کشته و ۶ مجروح در برخورد کامیون با سمند

رئیس پلیس‌راه شمال استان گفت: در برخورد شدید کامیون با سواری سمند، ۳ نفر فوت و ۶ نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "استهبان-فسا"، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد سواری سمند با ۹ سرنشین (کارگران زمین کشاورزی) به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان اظهار داشت: بر اثر این سانحه، راننده و ۲ نفر از سرنشینان فوت و دیگر سرنشینان مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی خاطر نشان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت این تصادف را عدم رعایت حق تقدم حین دور زدن از جانب راننده کامیون اعلام کردند.

دستگیری متهمان و محکومان متواری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۵ روز گذشته در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در اجرای طرح عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۵ روز گذشته، ۱۰۴ نفر متهم و محکوم متواری دستگیر شدند.

او افزود: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویداد‌های اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد، اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان، سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

رئیس پلیس شهرستان شیراز بیان داشت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرایم است، تصریح کرد: پیشگیری، فرصت ارتکاب جرم را از بین می‌برد.

توقیف سواری حامل تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توقیف سواری پژو، ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ۲ نفر نیز دستگیر شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی داراب با همکاری فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مامورین انتظامی داراب در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه یک سواری پژو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

احشام فاقد مجوز به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۲۱ راس گوسفند فاقد مجوز در بازرسی از وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از خودرو، ۲۱ راس گوسفند که به قصد انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود، کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: راننده با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی و احشام مکشوفه نیز به اداره جهاد کشاورزی شهرستان تحویل شد.

سرهنگ آراوند خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام، افرادی که قصد انتقال دام دارند، موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی شهرستان دریافت کنند.

کشف کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: ماموران انتظامی فیروزآباد در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خودرو‌های تیزرو (شوتی)، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ سواری حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۰۶ قلم لوازم برقی و الکترونیکی، ۲۳۰ کیلوگرم گردو و ۱۹ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده ۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۲ نفر با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار