رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از برنامه تامین اعتبار و ذخیره آن برای پرداخت مطالبه گندم کاران در سال زراعی آتی خبر داد.

محمدجواد عسکری در گردهمایی آغاز کشت پاییزه استان فارس که با حضور مجتبی دهقان پور رئیس این سازمان برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید گندم در بودجه سال ۱۴۰۴ و حوزه‌های مرتبط تامین اعتبار شود و دغدغه‌ای در زمینه پرداخت مطالبات کشاورزان نداشته باشیم.

این مقام مسئول از تلاش‌های صورت گرفته در شورای قیمت گذاری برای تعیین نرخ گندم در سال گذشته، ابراز خرسندی کرد و افزود: امروز تولیدکنندگان و کشاورزان بالغ ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید کردند و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

او اظهار کرد: نگاه ما این است که در کشت پاییزه امسال قیمت مصوب شده گندم که ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، عملیاتی و اجرایی شود.

عسکری از هماهنگی‌های لازم برای کشت پاییزه در استان فارس خبر داد و گفت: تلاش شده تا در این زمینه در سال زراعی آتی در حوزه کشت پاییزه به خودکفایی برسیم.

او، کشت پاییزه را شامل کشت گندم، جو و کلزا دانست و افزود: هفته گذشته شورای قیمت گذاری پیرامون گندم، جو، کلزا و ذرت تشکیل شد و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد که این هفته برای تصمیم نهایی وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به بحث ارائه تسهیلات در خصوص مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه هر بانک مکلف است ۱۵ درصد از اعتبارات خود را در قالب نرخ ارزان در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

عسکری تصریح کرد: در حوزه واردات ماشین آلات کشاورزی در نظر داریم به طور خاص تراکتور‌های با اسب بخار بالا و با نام تجاری بین المللی وارد کنیم و به نوعی حوزه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت را نوسازی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت را مکلف کردیم تا در حوزه امنیت غذایی هر آنچه لازم است در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد به طور خاص به وزارت جهاد کشاورزی تعلق گیرد و در بحث نهاده‌های کشاورزی نیز اعتبارات دیده شده و باید از اعتبارات جانبی استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار