وزیر امور خارجه روسیه تایید کرد که آمریکا افسانه‌هایی درباره دریافت موشک‌هایی از سوی ایران و کره شمالی منتشر می‌کند تا روسیه را بدنام کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تایید کرد که آمریکا افسانه‌هایی درباره موشک‌هایی از سوی ایران و کره شمالی منتشر می‌کند تا روسیه را بدنام کند.

براساس گزارش آر تی، لاوروف در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی گفت: اگر آمریکا روزی ده افسانه اختراع کند و ما را به ارتکاب همه گناهان کبیره متهم کند، معنایی ندارد، جز اینکه روسیه را به عنوان رقیب در صحنه بین‌المللی دوست ندارد.

او تاکید کرد که روسیه در روابط خود با همه کشور‌ها هیچ قواعد حقوق بین الملل، از جمله قوانین تنظیم کننده همکاری‌های نظامی-فنی را نقض نمی‌کند.

او افزود: با ایران، کره شمالی و هر کشور دیگری، همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فنی و نظامی روسیه به شدت در چارچوب قوانین بین المللی و بدون نقض تعهدات بین المللی صورت می‌گیرد.

لاذم به ذکر است؛ دولت آمریکا پیش از این ایران را به تامین موشک‌های بالستیک و فناوری برای روسیه متهم کرده بود و به تهران گفته بود که در صورت عدم رعایت و توقف فوری اجرای این توافق، تحریم‌های شدید و جدیدی علیه کشورمان اعمال کند. تهدید آمریکا برای ایران شامل توقف تمام پرواز‌های ایران به فرودگاه‌های اروپایی و سایر تحریم‌های آمریکایی و بین المللی بود که طرف آمریکایی آن را فاش نکرد.

ایران این اتهامات را رد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که موضع ایران در مورد درگیری در اوکراین تغییر نکرده است و برای هیچ یک از طرفین درگیری سلاح ارسال نمی‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار