امیر سرتیپ دوم کرمی گفت: امروز نیرو‌های مسلح منسجم‌تر از هر زمان دیگر است و اجازه تجاوز به هیچ متجاوزی را نخواهد داد. 

امیر سرتیپ دوم مهدی کرمی ارشد نظامی آجا در استان همدان در رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار شد، گفت: مردم استان همدان در همان روز‌های آغازین جنگ به صحنه نبرد شتافتند و نقش آفرینی لشکر انصارالحسین در جزیره مجنون و عملیات مرصاد برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است.

او گفت: آنان که فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب با تضعیف نیرو‌های مسلح می‌توانند رویا‌های خود را محقق کنند حملات هوایی به کشور را در اولین ساعات جنگ شروع کردند و در کمتر از ۳ ساعت به آنان پاسخ دادند و فردای روز بعد با پرواز ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده لرزه بر بدن رژیم بعث افکندند.

ارشد نظامی آجا در استان همدان با اشاره به نقش برجسته پایگاه شهید نوژه در دوران دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی غرب کشور مردان همیشه بیدار حافظ آسمان ایران عزیز در طول هشت سال دفاع مقدس، خنثی کردن ۱۵۷ مرحله حمله عراقی‌ها شاهدی بر هوشیاری این پدافند است، که این هوشیاری منجر به کینه‌ای عمیق از پدافند هوایی غرب کشور شد که در نهایت رژیم بعث ۱۹ نفر از کارکنان سایت رادار سوباشی را به شهادت رساندند.

امیر کرمی در ادامه با اشاره به حماسه آفرینی تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان، گفت: این تیپ با انجام عملیات نصر و بیت المقدس حماسه‌ای بزرگ آفرید، نیرو‌های بسیجی نیز در آن دوران و این دوران مدافع بزرگ سرزمین ایران بودند و هستند.

امیر کرمی با بیان اینکه امروز نیرو‌های مسلح عامل امنیت و ثبات در منطقه هستند، گفت: هیچگاه برای همسایگان تهدید نبوده‌ایم، اما دارای قدرت بازدارندگی و دفاع هستیم، ما قربانی تجاوز هستیم و دفاع در برابر تجاوز را ضروری می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.