فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه رمز موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس وحدت و غلبه ایمان بر تجهیزات بود،گفت: دفاع مقدس در مقابل متجاوز برهه ای زرین از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است.

سردار سید صادق حسینی روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح استان در شهر ایلام اظهار کرد: صدام متجاوز فکر می کرد که می تواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند و بر این اساس با اهداف و پیش فرض هایی با کمک استکبار جهانی برای مقابله با نظام مردمی، الهی و اسلامی به ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه رژیم بعثی و حامیان آن، فکر می کردند با امکانات، تجهیزات و حمایت های استکبار جهانی می توانند بر انقلاب ایران اسلامی غلبه کنند، افزود: آنها مدعی بودند از جهان عرب حمایت می کنند و بخشهایی از خاک جهان عرب در سرزمین مقدس جمهوری اسلامی است، اینها همه حلیه و نیرنگ برای براندازی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه و حمایت استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: اما با فرمان امام راحل، راهبرد مقابله با متجاوز و دفاع از سرزمین و کیان اسلامی در نیروهای مسلح آن زمان شکل گرفت، مردم بسیج شدند و طراحی برای مقابله با متجاوز و بازپس گیری مناطقی که توسط دشمن اشغال شده بود، آغاز شد، سازماندهی، آموزش نیروها و هماهنگی بین نیروهای مسلح راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن بود.

سردار حسینی بیان کرد: بازپس گیری مناطقی که توسط دشمن اشغال شده بود در سال دوم جنگ تحقق پیدا کرد و بعد از آن هم مرحله تنبیه متجاوز بود و در مقابله با دشمن و دفاع از آب و خاک کشور انجام شد.

وی بیان کرد: با پیروزی در دفاع مقدس و اعلام متجاوز بودن رژیم بعثی از سوی سازمان ملل، حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در هشت سال جنگ ثابت شد که ما متجاوز نیستیم، ما مدافع هستیم و هشت سال جنگ، دفاع مشروع کشور ایران اسلامی در برابر متجاوزان بوده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: رمز پیروزی نظام اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس، وحدت کلمه، همبستگی ملی، مدیریت بی بدیل امام راحل، نبوغ فکری فرمانده هان، فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و غلبه ایمان بر تجهیزات بوده است.

سردار حسینی گفت: در دفاع مقدس، ما تنها بودیم و همه جبهه استکبار پشت سر عراق بود، پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار رژیم متجاوز بعثی گذاشتند، متخصص ترین افراد نظامی را به صحنه آوردند، جنگ شهرها، جنگ نفتکشها، حمله موشکی به شهرها را به راه انداختند اما همه اینها نتوانست عامل پیروزی صدام شود.

وی گفت: ما امروز مفتخر هستیم در آن آوردگاه بزرگ دفاع مقدس سرافراز بودیم و پیروزی شدیم، امروز ما به برکت دفاع مقدس از تجهیزات و امکانات بومی برخوردار هستیم و نیروی های مسلح ما با همه امکانات و تجهیزات آماده دفاع از کشور در همه عرصه ها هستند و در اوج آمادگی قرار دارند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: امروز به برکت وجود و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمادگی نیروهای مسلح و برخورداری از نیروهای نخبه، آماده و آموزش دیده، در همه ابعاد آمادگی دفاع از کشور در برابر متجاوز وجود دارد و ایران اسلامی، مقتدرانه در عرصه جهانی قرار دارد.

سردار حسینی گفت: دفاع مقدس ما در مقابل متجاوز، برهه ای زرین از تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است که شجاعانه در برابر دشمن متجاوز دفاع کردیم و یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت و این برگ زرین افتخار ملت شریف ایران اسلامی است که تنها و یکه در برابر متجاوز ایستادیم.

وی با بیان اینکه امروز ایثار و مقاومت ملت ایران برای مظلومان و برای همه کسانی که می خواهند عدالت در جهان گسترش پیدا کند الگو است، خاطرنشان کرد: دشمن کودک کش، متجاوز و غارتگر راهی جز شکست نخواهند داشت که اسلام پیروز و سربلند است.

برچسب ها: هفته دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.