مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) آئین‌های جشن و سرور در اماکن مقدس، مساجد و حسینیه‌های استان یزد در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) آئین‌های جشن و سرور در اماکن مقدس، مساجد و حسینیه‌های استان یزد در حال برگزاری است.

وی افزود:مردم یزد با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در این روز به توزیع شربت و شیرینی می‌پردازند. جشن‌های خانگی نیز دراین روز در همه جای دارالعباده یزد برپا است. 

هفدهم ربیع الاول، سالروز طلوع خورشید پرفروغ آسمان بندگی و زیباترین گوهر هستی حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) است.
در چنین شبی نور محمدى، عالَم مُلک و مَلکوت را مُنور کرد و آسمان و زمین مسرور از میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت شدند.

حضرت محمد (ص) در روز هفدهم ماه ربیع الاول در مکه معظمه به دنیا آمد و این روز یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است و آنها این روز را جشن می‌گیرند.

حضرت محمد مصطفی (ص) مشهور به محمد امین، آخرین پیامبر الهی و از نسل حضرت ابراهیم (ع) که در ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شد و به مدت ۲۳ سال عهده دار این مسئولیت بودند.

امام جعفر صادق (ع) هفدهم ربیع الاول در شهر مدینه به دنیا آمدند. ایشان به رئیس مذهب جعفری و همین‌طور رئیس مذهب شیعه مشهور هستند.

امام جعفر صادق (ع) از مقطع مهم زمانی که خلافت بنی‌امیه به بنی‌عباس تغییر می‌کرد و بنی‌امیه درگیر جنگ‌های داخلی بود از این فرصت برای تربیت شاگردان بسیاری استفاده کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.