جشنواره ملی انگور روز جمعه با حضور تولید کنندگان چهار استان فارس، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در تفرجگاه داغلار باغی شهر لاهرود از توابع شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جشنواره که همراه با اجرای نمایش و موسیقی محلی بود، انواع ارقام محصول انگور به همراه محصولات جانبی و نیز صنایع دستی و غذایی مرتبط با انگور عرضه شد و شرکت کنندگان در هوایی مطبوع، ساعات خوشی را در آخرین روز‌های تابستان سپری کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی‌ها و ظرفقیت‌های گردشگری این شهرستان ذکر کرد و گفت: در این جشنواره ملی ظرفیت‌ها و توانمندی استان اردبیل در تولید محصولات باغی و سایر محصولات صنایع دستی، بخش هنری و فرهنگی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ایمانعلی ایمانی افزود: مشگین‌شهر با جغرافیای منحصر به فرد، تنوع فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری و با تنوع ظرفیت‌های گردشگری و وجود ۶۰ چشمه آبگرم و سرد قابلیت جذب گردشگران زیادی را دارد.

او با بیان اینکه ۱۷ مجتمع آب درمانی شهرستان مشکین شهر با سرمایه‌گذاری انجام شده است، اضافه کرد: این مکان در کنار محوطه باستانی شهریری با قدمت ۱۲ هزار ساله و بیش از ۵۳۷ سنگ افراشته و وجود ۴۵ نوع صنایع دستی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف است که باید معرفی شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به شناسایی انگور در سنگ نگاره‌های موجود در شهرستان، مشگین شهر را از مناطق قدیمی کشت و تولید محصول انگور ذکر کرد و گفت: این شهرستان با حدود ۱۵ هزار هکتار باغ، قطب تولید محصولات باغی استان اردبیل به شمار می‌رود.

او از تدارک برگزاری دومین جشنواره سیب در شهر قصابه مشگین‌شهر در هفته آینده خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها به معرفی بیشتر و بهتر جاذبه‌های شهرستان مشگین شهر برای گردشگران منجر خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.