نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی روز شنبه در سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) غرق در شادی و سرور است.

همزمان با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد مسعود و خجسته حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) هیات‌های مذهبی و نهادهای فرهنگی استان مرکزی با برگزاری مراسم باشکوه، در حسینه‌ها و مساجد، این اعیاد فرخنده را جشن گرفتند.

مردم ولایتمدار استان مرکزی همراه با سایر نقاط ایران اسلامی در اماکن عمومی و مذهبی همچون بقاع امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها اقدام به برگزاری جشن ولادت این بزرگواران کردند.

مردم ولایتمدار این خطه از خاک پاک ایران زمین از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آیین ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ارادت خود را به این خاندان پاک ثابت کردند.

بقاع متبرکه استان مرکزی از جمله آرامگاه شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزادگان آمنه خاتون و شاهزاده عبدالله اراک، آرامگاه امزاده فاطمه صغرا(س) روستای سیاوشان شهرستان آشتیان و امازادگان ۷۲ تن شهر ساروق در این روز بزرگ پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

مردم همیشه در صحنه استان مرکزی شب گذشته نیز با حضور در مساجد و حسینه‌ها تا پاسی از شب به مولودی خوانی و شادمانی پرداختند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) در ۱۷ ربیع‌الاول سال اول عام‌الفیل و امام جعفر صادق(ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری چشم به جهان گشودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.