معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین شهرک صنعتی در شهرستان فسا خبر داد.

فرشاد مقیمی در سفر به استان با همراهی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، سرپرست سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان از اراضی در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی شهرک صنعتی دوم فسا بازدید و ظرفیت‌های موجود را بررسی کرد.

او در این بازدید با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در قالب راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی از مهمترین مأموریت‌های این سازمان است، گفت: در این زمینه بر مبنای ظرفیت‌های منطقه‌ای، مراحل امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید انجام می‌شود. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از مهمترین شروط راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید را تأمین زیرساخت‌ها نظیر آب و برق و گاز اعلام کرد و گفت: بدون تأمین زیرساخت ساخت، راه‌اندازی شهرک‌ها ونواحی صنعتی امکان‌پذیر نیست.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان فسا از آمادگی برای پیگیری ایجاد شهرک صنعتی دوم در این شهرستان خبرداد و گفت: اراضی در نظر گرفته شده برای این شهرک صنعتی که در امتداد محور فسا ـ شیراز قرار دارد، دارای موقعیت مناسبی است و با توجه به ارزیابی اولیه انجام شده در جذب سرمایه‌گذار در منطقه، می‌تواند نویددهنده یک شهرک صنعتی با پتانسیل بالا برای جذب سرمایه‌گذار باشد، چون اراضی مربوطه متعلق به منابع طبیعی است باید تشریفات قانونی انتقال آن به شرکت شهرک‌های صنعتی انجام تا مراحل بعدی انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد: با توجه به همراهی فرماندار و مسئولان شهرستان و نیز حمایت مجموعه استانداری فارس، امیدواریم اراضی در کوتاهترین زمان به شرکت شهرک‌های صنعتی فارس واگذار شود تا مراحل اجرایی در اراضی به مساحت ۵۵ هکتار، تا پایان سال آغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان فسا، شهرک صنعتی شماره یک به مساحت ۱۰۰ هکتار در امتداد مسیر فسا_داراب ـ بندرعباس، با فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: هم اکنون ۲۵ قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرستان منعقد که از این تعداد ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۳۲۰ نفر مشغول به فعالیت است.

سیدمسعود عظیمی در ادامه با بیان اینکه پیگیری‌های ایجاد شهرک صنعتی دوم فسا در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر فرآیند اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

بازدید از طرح درحال ساخت فولاد فسا و شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران در شهرستان فسا از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شهرستان فسا بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار