رییس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق در آبهای خلیج‌فارس خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز شنبه در تشریح جزییات این خبر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید ملی و با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم مقابله با اشکال مختلف قاچاق کالا با هدف ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان، یک فروند شناور حامل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس شناسایی و توقیف شد.

وی بیان کرد: پیرو اخبار و گزارش‌های واصله مبنی بر ورود یک فروند لنج باری چوبی ۶۰۰ تنی بدون مجوز حامل کالای قاچاق به آبهای اطراف شهرستان پارسیان بررسی این موضوع در دستورکار ماموران پایگاه دریابانی بندرلنگه قرار گرفت.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و پلیسی از سوی ماموران مشخص شد شناور یادشده حامل کالای قاچاق است و به همین دلیل ضمن هماهنگی‌های لازم و صدور دستورات قضایی توسط رییس حوزه قضایی شهرستان پارسیان نسبت به توقیف شناور متخلف اقدام شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در جریان بازرسی از شناور توقیفی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق که جز اقلام مصوب کالای ملوانی نبوده و غیرمجاز محسوب می‌شود، کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: شناور متخلف به همراه کالاهای غیرمجاز با تشکیل پرونده قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: براساس آمار، استان هرمزگان در کشف محموله‌های کالای قاچاق و برخورد بی‌امان با قاچاقچیان بسیار موفق عمل کرده و در همین راستا رتبه ممتاز کشوری را به خود اختصاص داده است.

قهرمانی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا، شرط پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است و به‌منظور بسترسازی برای رونق تولید و اشتغال باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان ناامن کرد و با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تمهیدات مناسب، توازن سودمندی مبادرت به قاچاق را به سمت افزایش ریسک پذیری و به ضرر قاچاقچیان برهم زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.