عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رژیم اسرائیل تمام قواعد حقوق بشری را زیر پا می‌گذارد و از سلاح های شیمیایی برای ترور استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد توطئه بزرگی در منطقه در حال شکل گیری است.

سرلشکر محسن رضایی فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رژه روز ۳۱ شهریور اهواز گفت: در جنگ تحمیلی افرادی جان خود را کف دست گذاشتند تا از سرزمین شان دفاع کنند و چه انسان‌هایی بالاتر از آنان که لباس شهادت بر تن کنند و خودشان را در برابر دشمن قرار دهند.

او با بیان اینکه ملت ایران این فداکاری‌های را توجه میکند و به تک تک افرادی که لباس حفاظت از کشور را به تن کرده‌اند افتخار می‌کند‌، افزود: امروز ۲ یوم الله با یکدیگر تقارن پیدا کردند؛ یکی ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) و یکی هفته دفاع مقدس که هفته ارتشیان و سپاهیان محمد رسول الله(ص) است.

سرلشکر رضایی می‌گوید: این تقارن بسیار مهم است زیرا ایام الهی بی حکمت کنار هم قرار نمی‌گیرند و گویی یک بار دیگر سپاه محمد می‌خواهد توانایی‌های خودش را در برابر متجاوزین نشان می‌دهد؛ امروز در صحنه غرب آسیا متوجه هستیم که یک حادثه بسیار توطئه آمیزی در حال شکل گیری است و یک فرد افسار گسیخته و روانی به نام «نتانیاهو» راه افتاده و روز و ساعتی نیست که جنایاتی را در فلسطین و لبنان به وجود نیاورد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حادثه غزه هنوز تمام نشده، این فرد و حامیانش به سمت لبنان حمله کردند و احتمالا پس از آن نیز به سوریه و عراق و یک بار دیگر اشتباه کنند و به سمت ایرانی نگاهی داشته باشند و از همین رو به نظر می‌رسد که توطئه بزرگی در حال شکل گرفتن است.

سرلشکر محسن رضایی ادامه داد: یکبار دیگر جنگ حق و باطل آرام آرام شعله ور می‌شود و دنیا نیز اشتباه بزرگی می‌کند؛ آقای بایدن و رهبران اروپا نیز اشتباه می‌کنند؛ آن زمان که هیتلر، اتریش را به آلمان ضمیمه کرد، اروپا و آمریکا سکوت کردند ولی اگر همان روز اول در مقابل این کار هیتلر مماشات نمی‌کردند هیچ گاه جنگ جهانی دوم گسترش نمی‌یافت.

به گفته او غربی‌ها گمان می‌کنند هیچوقت سکوت در برابر جنایات غزه شکسته نمی‌شود در حالی که این اقدامات باعث به جوش آمدن خون یک میلیارد مسلمان می‌شود.

این فرمانده ارشد نظامی یادآور شد: باید ترسید از روزی که این سکوت در جهان اسلام شکسته شود؛ بترسید از روزی که پاکستان، اندونزی و دیگر ملت‌های جهان حرکت کنند. زیرا اسراییل همه چیز را زیر پا میگذارد؛ نه استانداردهای حقوق بشر را رعایت می‌کنند و نه حتی استانداردهای جنگ زیر جنگ نیز معیار و شاخص دارد.

سرلشکر رضایی با اشاره به حادثه ترور پی‌جوها در لبنان تاکید کرد: اینکه از طریق شرکت های سوری این دستگاه‌ها را منفجر می‌کنند و مردم عادی زن و بچه را مورد هدف قرار می‌دهند و این برخلاف تمام قواعد جنگی است؛ استفاده از مواد شیمایی در جنگ مطلقا ممنوع است در حالی که رژیم اسرائیل این مواد را در خانه‌های شهروندان منفجر کرد و موجب شهادت کودکان می‌شود که با هیچ معیار حقوق بشری سازگار نیست.

فرمانده جنگ در دروان دفاع مقدس گفت: کارهایی که خلاف موازین انسانی و بشری است و حتی خلاف معیارهای حقوق بشری اروپایی ها و آمریکایی ها است می کنند جنگ حق و باطل است‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.