دبیر جشنواره سیر و موسیر سولان گفت: درخواست و مطالبه کشاورزان همدان و اهالی منطقه سولان ایجاد شهرک تخصصی سیر در نزدیکترین نقطه به روستا است تا با فرآوری این محصول، برندسازی و صادرات صورت گیرد.

امیر یوسفیان روز شنبه در ششمین جشنواره سیر همدان در منطقه «سولان» قطب تولید سیر کشور گفت: محصول سیر یکی از کالا‌های استراتژیک همدان بوده و از نظر کیفیت و خاصیت منحصر به فرد است.

او گفت: طی چند سال اخیر متولیان امر به این نتیجه رسیدند که مشکل سیر همدان در گرو ایجاد شهرکی تخصصی است و با ایجاد این شهرک، تولیدکننده سیر که همان کشاورز است به‌طور مستقیم محصول خود را به صنایع تحویل می‌دهد و با فرآوری سیر موضوع برندسازی و صادرات این محصول استراتژیک همدان نیز انجام می‌شود.

دبیر جشنواره سیر و موسیر سولان با ارائه گزارش در خصوص جشنواره سیر و موسیر سولان گفت: این جشنواره هر ساله به همت دهیاری، شورای اسلامی و همکاری اهالی سولان و کسبه و ادارات مربوطه با هدف معرفی محصولات کشاورزی به خصوص سیر و موسیر برگزار می‌شود.

یوسفیان گفت: همچنین به شکرانه برداشت این محصول جشن شکرگزاری در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری و معرفی بیشتر محصول سیر و موسیر و فن آوری آن و همچنین معرفی منطقه امامزاده محسن به عنوان قطب مهم گردشگری به این منطقه برگزار شده است.

او گفت: این جشنواره به مدت ۲ روز از دیروز آغاز شده و تعداد ۱۶ غرفه برای عرضه محصولات کشاورزی فعال است و همچنین برنامه‌های شاد و متنوع و مسابقه آشپزی با طعم سیر به همراه داوران کشوری برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره سیر و موسیر سولان گفت: از مهمترین دستاورد جشنواره در این چند سال، ثبت جهانی سیر به نام همدان و سولان بود که از مسئولان بابت پیگیری ثبت جهانی سیر قدردانی دارم.

ششمین جشنواره سیر همدان در منطقه «سولان» قطب تولید سیر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) روز گذشته به مدت ۲ روز برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.