همایش بزرگ دفت نوازان خراسان شمالی به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم در پارک بش قارداش بجنورد برگزار شد.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد در آیین همایش دف نوازان در بش قارداش گفت: ۳۰۰ نفر از دف نوازان آقا و خانم از شهرهای مختلف استان با حضور خود در این مراسم به اجرای این برنامه معنوی جهت شادی و نشاط عموم مردم خواهند پرداخت.

محمدرضا موفق اظهارکرد: مردم در آیین های دینی و مذهبی خود از جمله مولودی خوانی از ساز دف استفاده می‌کنند و به همین خاطر دف به عنوان یک ساز معنوی بین آنان شناخته شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد شور، نشاط و خوشحالی بین مردم عنوان کرد و افزود: همان گونه که مردم استان در ماه‌های محرم و صفر برای عزای سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) سنگ تمام می‌گذارند و نسبت به نصب پرچم سیدالشهدا (ع) در محلات و منازل خود اقدام می‌کنند، شایسته است در میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) این گونه همایش ها برگزار شود.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم جهت باشکوه برگزار شدن این همایش بزرگ با همکاری شهرداری بجنورد و گروه هنری مشکات انجام شد.

نوای عرفانی این ساز هنگامی که با صدای مولودی خوانان و مداحان توانمند با بهره گیری از اشعار نغز شاعران به شکر گزاری از درگاه احدیت و ذکر اوصاف پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) می‌پردازند هم آوا می‌گردد، مخاطب را به عالم والا سوق و روح‌ها را صیقل می‌دهد.

به مناسبت آغاز هفته وحدت جشن‌هایی در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

برچسب ها: موسیقی ، دف نوازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.