یک نهاد اطلاعاتی مجارستانی تاکید کرد که پیجر‌های منفجر شده در لبنان «هرگز وارد خاک مجارستان نشده است». 

آژانس اطلاعات داخلی مجارستان در بیانیه جدیدی مجددا نقش این کشور را در تولید پیجر‌هایی که هفته گذشته در لبنان منفجر شد، رد کرده و اعلام کرد: «تحقیقات به وضوع نشان داده است که پیجر‌ها هرگز وارد خاک مجارستان نشده است و هیچ شرکت یا متخصص مجارستانی در تولید یا تعمیر آنها دخیل نبوده است». 

به گزارش اسپوتنیک، زمانی که دستگاه‌های ارتباطی در سراسر لبنان منفجر شده و هزاران نفر را مجروح کرد، تصاویری از این دستگاه‌های آسیب دیده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد روی آن کلمه Gold حک شده و شماره سریال آن با AP یا AR آغاز می‌شود. همین امر سبب شد برخی گمانه‌زنی کنند که شرکت تایوانی «گلد آپولو» در ساخت پیجر‌ها مشارکت داشته است. با این حال شرکت مذکور در بیانیه‌ای قویا این اتهام را رد کرده و گفت پیجر‌ها توسط شرکت «مشاوران بی‌ای‌سی» تولید شده که در مجارستان مستقر است. 

«کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو» مدیر عامل این شرکت است که اکنون در مرکز اتهامات قرار دارد. با این حال، مادر او اتهامات علیه دخترش را رد کرده و می‌گوید اقلام متعلق به پیجر‌ها در مجارستان تولید نشده و او فقط یک واسطه بوده است. رسانه‌ها می‌گویند در پی دریافت برخی تهدیدات نامشخص، سرویس‌های مخفی مجارستان به این زن توصیه کرده‌اند که با رسانه‌ها صحبت نکند. همچنین گفته شده در حال حاضر این شخص در مکانی امن تحت حفاظت سرویس‌های مخفی مجارستان قرار دارد.

وبسایت رسمی این شرکت می‌گوید در زمینه «محیط زیست، توسعه و امور بین‌المللی» تخصص دارد و برخی فعالیت‌های رسمی آن از قبیل تولید شکر و روغن، خرده فروشی، جواهرات و استخراج گاز طبیعی نیز فهرست شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار