«سید عبدالملک الحوثی» امروز گفت: ملت عزیز یمن به هدف بزرگ استقلال و آزادی در انقلاب ۲۱ سپتامبر خود رسیدند و دشمنان در نقشه خود برای سیطره دوباره بر کشور ما شکست خوردند.

به نقل از شبکه المسیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن امروز شنبه در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن و تحولات مربوط به عملیات طوفان الاقصی با بیان این مطلب افزود: آمریکا بیشترین زیان را از این انقلاب با توجه به طمع ورزی خود برای سیطره کامل بر کشور یمن و بهره برداری از ثروت های آن متحمل شد.

سید عبدالملک الحوثی گفت: آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها تجاوزگری علیه ملت یمن را در طول سالهای گذشته به راه انداختند و متجاوزان پلیدترین جنایت ها را مرتکب و ملت ما را به طور کامل محاصره کردند.

وی تصریح کرد: آمریکا با تجاوزگری خود تلاش کرد که بار دیگر از طریق اهرم های خود بر کشور ما سیطره یابد اما دشمنان در این راه شکست خوردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: اگر سلطه آمریکا بر کشور یمن ادامه می یافت، به دلیل ارتباط با آمریکایی ها و اسرائیلی ها، عادی سازی بر موضع رسمی ما سایه افکنده بود.

سید عبدالملک الحوثی گفت: صهیونیسم جهانی و بازوهای آن همه مسلمانان و همه جوامع بشری را هدف قرار می دهند.

وی افزود: هدف گیری سیستماتیک و سازماندهی شده توسط دشمنان در چارچوب آنچه جنگ نرم و همچنین جنگ سخت نامیده می شود، در جریان است.

موضع یمن در حمایت از ملت فلسطین واضح، صریح، قوی و ثابت است

سید عبدالملک الحوثی گفت: موضع ملت یمن در یاری رساندن به ملت فلسطین با وجود همه اتفاقات، چالش ها، خطرات و توطئه ها واضح، ثابت، صریح و قوی است.

وی افزود: مردم عزیز ما با وجود جنایات هولناک و محاصره شدید ائتلاف متجاوز، هرگز در پایبندی خود به موضوع محوری حمایت از مردم فلسطین کوتاه نیامدند.

رهبر انقلاب یمن تاکید کرد: موضع ملت ما و صدای رسای آن در سالهای گذشته بر ایستادگی در کنار مردم فلسطین تاکید کرده است.

وی افزود: زمانی که تجاوزگری اسرائیل به نوار غزه آغاز شد، مردم عزیز ما در سطح رسمی و مردمی در چارچوب یک موضع روشن برای جهاد فی سبیل الله به حرکت درآمدند.

سید عبدالملک الحوثی گفت: حضور دو میلیون شهروند یمنی در خیابان ها و میادین در هر هفته در چارچوب مناسبت های حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ملت ما در مورد موضوع فلسطین یک موضع روشن و عزتمندانه دارد و هراقدامی که بتواند در این زمینه انجام می دهد. امت اسلامی مسئولیت سنگینی درمقابل جنایت های رژیم صهیونیستی دارد و چشم پوشی و شانه خالی کردن از این مسئولیت عواقب ناگواری در پی دارد.

قدرت موشکی، بازوی ضربتی ملت یمن است

رهبر انقلاب یمن گفت: قدرت موشکی کشور ما یک بازوی نظامی ضربتی به نفع مردم عزیزمان در مقابله با دشمنان خودشان و دشمنان امت اسلامی است.

وی تاکید کرد: ما دارای زرادخانه نظامی پیشرفته ای داریم که بسیاری از کشورها آن را ندارند و قدرت موشکی نماد این توان پیشرفته، موثر و مهم است.

سید عبدالملک الحوثی گفت: توانمندی های نظامی ما اکنون به سطح ممتاز و مهمی رسیده است. چالش‌های عمده‌ای که مردم یمن با آن روبه‌رو بودند، به ایجاد توانمندی‌های نظامی کمک کرد.  بدون ایجاد و توسعه توانمندی های نظامی و در اختیار داشتن نیرو و قدرت نظامی و امنیتی که در مقابل دشمن بازدارندگی ایجاد کند، هیچ امنیتی و حفاظتی در کار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر از ابتدا به سمت ساخت و ساز اقتصادی بدون توان نظامی یا امنیتی برویم، دشمن می آید تا حرکت نظامی کند و همه چیز را نابود کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: خدماتی که برای مردم ما وجود داشت محدود بود و در سطح اقتصادی نیز وجود داشت، اما دشمنان تمایل به تخریب داشتند.  ایجاد توانمندی های نظامی و امنیتی برای حفاظت از هر دستاورد و هر ساختار اقتصادی و بالاتر از همه برای حفظ کشورمان از اشغال است.

وی تاکید کرد: ملت یمن برای مقابله با دشمن و اشغال کشور قیام کرد و توانست عمق راهبردی خود را حفظ کند.  هرچند که دشمن بخش هایی از کشور را اشغال کرده است ولی در پایان از کشور رانده خواهد شد.

سید عبدالملک الحوثی گفت: آمریکا تلاش می کرد، توان نظامی یمن در چارچوب محدودی باقی بماند و یا برآن کنترل داشته باشد تا هیچ خطری برایش نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ملت ما در مورد موضوع فلسطین یک موضع روشن و عزتمندانه دارد و هراقدامی که بتواند در این زمینه انجام می دهد. امت اسلامی مسئولیت سنگینی درمقابل جنایت های رژیم صهیونیستی دارد و چشم پوشی و شانه خالی کردن از این مسئولیت عواقب ناگواری در پی دارد.

جنایت‌های اسرائیل در لبنان برای قتل عام انجام شد/  باید دشمن صهیونیست را نابود کنیم

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: جنایت های رژیم صهیونیستی در لبنان باهدف قتل عام این ملت انجام شد.  منفجر کردن دستگاه های ارتباطی با هدف کشتار بزرگ یک ملت صورت گرفته بود.

وی تاکید کرد: رویکرد خصمانه و حشیانه دشمن صهیونیستی و جنایت های روزانه آن نشان می دهد که راه حلی برای خلاص شدن از شر این دشمن غیر از نابودی آن نیست.

سید عبدالملک الحوثی گفت: این دشمن خطری واقعی برای همه جوامع بشری بشمار می رود.  جنایت این دشمن در هدف قرار دادن فرماندهان حزب الله و درکنار آن ها غیرنظامیان، یک اقدام جنایتکارانه و وحشیانه است

نقش حزب الله در حمایت از فلسطین بزرگ و مهم است

وی تاکید کرد: نقش حزب الله در پشتیبانی از ملت و مبارزان فلسطینی در نوار غزه یک نقش بزرگ و مهم است. دشمن نمی تواند نقش حزب الله و تاثیر جبهه لبنان را نادیده بگیرد زیرا حزب الله به صورت روزانه در شمال فلسطین اشغالی درحال آزار دادن دشمن است.  حزب الله نقش مهمی در فراری دادن صدها هزار صهیوینست غاصب از شمال فلسطین داشت.

رهبر انقلاب یمن گفت: موضع حزب الله در پشتیبانی از ملت و مبارزان فلسطینی ثابت و تغیرناپذیر است و حجم دشمنی رژیم صهیونیستی نمی تواند موضع حزب الله را تغییر دهد.  این ثبات موضع همواره در سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آشکار است.

وی گفت: اگر دشمن صهیونیستی بتواند از نبرد نوار غزه پیروز خارج شود، خطر آن برای لبنان و ملت لبنان چند برابر خواهد بود.

سید عبدالملک الحوثی گفت: دشمن صهیونیستی فقط از طریق جهاد و مقاومت از سرزمین های اشغالی لبنان خارج شده است.  تا زمانی که دشمن صهیونیستی وجود داشته باشد، نقش حزب الله بزرگ، مهم و سودمند است.

وی تصریح کرد: مقابله حزب الله با رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست و چند دهه است که با این دشمن مقابله می کند.  حزب الله چند دهه است که فداکاری می کند و با این حال مستحکم، ثابت قدم ایستاده است و ساختار رزمی و قدرت نظامی همواره رو به پیشرفت و توسعه بوده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: جنایت های دشمن و وحشیگری آن به هر میزانی باشد نمی تواند در لبنان، فلسطین و دیگر جبهه ها به اهداف خود دست یابد.  نبرد حزب الله در لبنان، گردان های القسام و سرایا القدس و دیگر گروه های مقاومت یک نبرد واحد در مقابل دشمن صهیونیستی و شرکای آن است. در همه مراحل گذشته، نیروهای جهادی و مقاومت در فلسطین و لبنان با چالش های بزرگی روبرو بوده اند ولی از آن با پیروزی خارج شده اند.

وی تاکید کرد: به رغم همه داشته ها و تلاش های دشمن، عملیات مقاومت ادامه می یابد و بر سرنوشت و آرزوها و اینده دشمن تاثیر می گذارد.  مجاهدان لبنان، فلسطین و همه مبارزان و مجاهدان امت اسلامی به قطعی بودن نابودی اسرائیل و موقتی بودن آن ایمان دارند.

سید عبدالملک الحوثی گفت: دشمن صهیونیستی به خاطر سرکشی و جناتیکاری آن، خطری بزرگ برای جامعه بشری بشمار می رود و نباید باقی بماند.  موضع ما در یمن درباره پشتیبانی از فلسطین، ثابت و تغییر ناپذیر است و برای اقدامات بزرگتر در یاری ملت فلسطین تلاش می کنیم.  تلاش می کنیم به همه برادرانمان در امت اسلامی از جمله حزب الله  و دیگر َآزادگان کمک کنیم.

شلیک موشک به تل آویو اثرگذار بود

وی گفت: شلیک موشک از یمن به منطقه یافا (تل آویو) در هفته گذشته یک عملیات بزرگ، تاثیر گذار و درهم کوبنده دشمن بود.  این عملیات به خاطر عبور موشک از همه سامانه های پدافندی دشمن یک دستاورد مهم در چارچوب ضرورت های مرحله پنجم عملیات پشتیبانی از ملت فلسطین بود.

رهبر انقلاب یمن تاکید کرد: این نوع عملیات ادامه می یابد و برای اقداملت بیشتر و بزرگتر از آن نیز تلاش می کنیم.  سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکا نیز یک اقدام مهم در چارچوب مقابله با دشمن بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار