شبکه اجتماعی ایکس سرانجام اعلام کرد از دستورات اعلام شده از سوی دستگاه قضایی برزیل تبعیت خواهد کرد. 

پس از سه هفته سرپیچی از دستورات دادگاه عالی برزیل، شبکه اجتماعی «ایکس» که سابقا با نام توییتر شناخته می‌شد اعلام کرد که از دستورات دادگاه پیروی می‌کند به این امید که مسدودی آن برطرف شود. 

به گزارش نیویورک تایمز، این تصمیم اقدامی غافلگیرکننده از سوی ایلان ماسک، کارآفرین و مالک ایکس بود، زیرا او پیش‌تر دستورات دادگاه را «غیرقانونی» و در راستای «سانسور» اطلاعات توصیف کرده بود. 

وکلای ایکس می‌گویند این شرکت تمامی خواسته‌های دادگاه برزیل را انجام داده است؛ بدین معنا که حساب‌های مشخص شده از سوی دستگاه قضایی برزیل را حذف کرده و ضمن پرداخت جریمه، یک نمایندگی رسمی جدید در برزیل تاسیس کرده است. 

به نظر می‌رسد که این تغییر رویکرد به معنای شکستی برای ایلان ماسک باشد، زیرا او ماه‌ها به صورت علنی از دستگاه قضایی برزیل انتقاد کرده و خود را به عنوان حامی آزادی بیان به نمایش گذاشته بود. این مسئله تا جایی پیش رفت که ماسک برخی دستورات مهر و موم شده دادگاه برزیل را نیز به طور علنی منتشر کرد. 

گفتنی است، برزیل یکی از مهم‌ترین بازار‌های بین المللی شبکه اجتماعی ایکس است و تحلیلگران تخمین می‌زنند که بیش از ۲۰ میلیون کاربر در این کشور عضو آن هستند. از زمان مسدود شدن ایکس در برزیل، کاربران به رقبای آن مانند «تردز» متعلق به شرکت متا روی آورده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: ایلان ماسک ، ایکس ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار