منصوری گفت: بسیاری از رسانه‌ها و کشور‌ها علاقه‌مند هستند که از نظرات دکتر پزشکیان مطلع شوند و ایشان فرصت مناسبی دارند که نظرات خود را عنوان کنند.

جواد منصوری دیپلمات پیشین کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قطعا سفر رئیس جمهور به لحاظ این که اولین سفر رسمی ایشان به نیویورک است اهمیت فراوانی دارد  و طبعا تعداد زیادی ملاقات در آن جا انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از رسانه‌ها و کشور‌ها علاقه‌مند هستند که نظرات ایشان را مطلع شوند و ایشان فرصتی مناسبی دارند که نظرات خود را عنوان کنند.

منصوری گفت: اما نکته‌ای در این سفر وجود دارد آن است که قطعا رئیس جمهور محترم به تدریج با مسائل منطقه‌ای و بین المللی عمیقا آگاه می‌شوند و لذا ممکن است بعضی از نکاتی که لاز م است را عملی کنند و تغییراتی را مثلا در ادبیات و در شدت و ضعف مسائل و حتی در مطرح شدن بعضی اولویت‌ها داشته باشند.  

وی در انتها گفت: لذا به نظر می‌رسد که این سفر تجربه جدیدی برای رئیس جمهور دولت چهاردهم، دکتر پزشکیان است و در عین حال نیز فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران بوده که  بتواند نظرات عمومی خود را در سطح بین الملل و برای همه جهانیان مطرح کند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح امروز یکشنبه در راس هیئت یک عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک خواهد شد.

وی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که بامداد سه‌شنبه به وقت تهران انجام خواهد شد، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدار‌هایی با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس جمهورهمچنین نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار