زنگ بازگشایی مدارس «زنگ مهر و مقاومت» صبح امروز اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر استان کرمان نواخته شد.

در آیین زنگ بازگشایی مدارس زنگ مهر و مقاومت صبح امروز اول مهرماه رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امروز ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار مدرسه در سطح استان کرمان به مدرسه می‌روند.

وی با بیان اینکه امروز از کتاب راز صبح رونمایی می‌شود، افزود: در این کتاب، بزرگی و عظمت شهید ایرانمنش تنها مدیرکل آموزش و پرورش شهید استان کرمان مکتوب شده است.

رضایی با بیان اینکه از همه همکارانم در سراسر استان کرمان تشکر می‌کنم و سعی ما بر این بوده که روز اول مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد، گفت: تلاش‌های زیادی برای بازگشایی مدارس و پروژه مهر در استان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجمع خیرین مدرسه‌ساز و نوسازی مدارس استان کرمان نیز قدردانی می‌کنم که ۶۹ مدرسه جدید در اول مهر از دانش‌آموزان استقبال کردند، افزود: از همراهی و همکاری اولیای دانش‌آموزان هم قدردانی می‌کنم که همراهی خوبی داشتند.

رضایی با بیان اینکه اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم باید روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: دانش‌آموزان در آینده‌ای نه چندان دور باید امور کشور را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، بیان کرد: در حادثه تروریستی ۱۳ دی سال ۱۴۰۲ در کرمان ۲۷ شهید دانش‌آموز و دو معلم شهید داشتیم که یادشان را گرامی می‌داریم.

در این آیین همچنین از کتاب "راز صبح" زندگینامه مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان (حاج شیخ علی ایرانمنش) رونمایی شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان نیز گفت: معلمان، کادر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان سه رکن اصلی هستند که وظیفه مضاعفی در عرصه تعلیم و تربیت دارند. 

وی افزود: تعلیم و تربیت زمانی موثرتر است که علم و آگاهی خودمان از اطراف را هم افزایش دهیم و برای توسعه و پیشرفت علم و آگاهی، مردانه بایستیم و مقاومت کنیم. 

امام جمعه کرمان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت صد‌ها کودک و نوجوان اشاره داشت و گفت: ان‌شاء‌الله به زودی شاهد پیروزی نهایی جریان مقاومت و غزه باشیم و این زخم جهان اسلام بهبود یابد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزان به کلیدواژه "تمدن نوین اسلامی" از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: دانش‌آموز، معلم و خانواده، سه رکن مدرسه تراز انقلاب اسلامی هستند. 

رحمان جلالی، افزود: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموز باید کنشگر و فعال باشد، دانش‌آموزی که بتواند محور مقاومت قرار گیرد. 

وی با معرفی دو کتاب "از چیزی نمی‌ترسیدم" و "باران گرفته است"، خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: کسی می‌تواند فرمانده محور مقاومت باشد که نگاه مقاومت را در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده است. 

جلالی به اهمیت پیوند خانه، مدرسه و مسجد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: مدل تربیتی که رهبری بر آن اشاره دارند، تربیت حماسی است. 

 در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سردار بهروز، جانشین سپاه ثارالله استان و  رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دبیرستان متوسطه دوره اول شاهد برگزار شد پیام علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد.

برچسب ها: بازگشایی ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار