مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار دانش آموز در هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی حضور پیدا کردند.

علی درویشی در آیین آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان شهید بهشتی شهر ایلام برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره سه هزار شهید و ۳۷۰ شهید دانش آموز استان، اظهار کرد: یاد و راه شهدا، مسیر را برای معلمان و دانش آموزان به روشنی ترسیم کرده است.

وی افزود: بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز در مدارس عشایری سطح استان نیز مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تشریح کرد: ۱۰۰ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی شامل: نه هزار و ۵۳۰ دانش آموز در مدارس ابتدایی ثبت نام کرده‌اند و حتی یک دانش آموز ابتدایی در استان نداریم که ثبت نام نکرده باشد.

درویشی با اشاره به این که ۱۹ کلاس درس یک نفره در استان ایلام وجود دارد، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این استان برای یک دانش آموز، یک معلم و یک مدرسه فعالیت می‌کنند که حتی یک نفر از دانش آموزان استان از نظام آموزش و پرورش بی بهره نمانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۵۲۰ معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود چهار هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی مشغول فعالیت و خدمت به دانش آموزان هستند و همچنین ۲۵۸ همکار در حوزه سرایه داری و خدمات و ۱۹۸ نفر نیز در حوزه کیفیت بخشی پرورش به جمع همکاران آموزش و پرورش استان ایلام افزوده شده است.

وی ابراز کرد: ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به مجموع فضای آموزشی استان افزوده شده است و بیش از ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی نیز در سطح مدارس استان فعال خواهد شد.
درویشی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان در قالب طرح شهید عجمیان رنگ آمیزی شده و ۳۱ هزار متر آسفالت محوطه مدارس استان ایلام انجام شده است.

برچسب ها: مدارس ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.