معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش امروز در رشت گفت: ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی طی ۳ سال گذشته به آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش امروز (یکشنبه یک مهر ۱۴۰۳) در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و ایثار در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت از تخصیص ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید وسایل و تجهیزات ورزشی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال خریداری و در اختیار واحد‌های آموزشی کشور از جمله گیلان قرار گرفت.

او افزود: حدود ۱۶ میلیون و ۶۱۵ هزار دانش‌آموز امروز در نخستین روز از ماه مهر در ۱۲۱ هزار واحد آموزشی سال تحصیلی خود را آغاز کردند؛ همچنین با تذکر چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نظارت پیش دبستانی‌ها باید توسط آموزش و پرورش انجام شود نیز نزدیک به ۷ میلیون پیش دبستانی راهی کودکستان‌ها شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۵۶ میلیون جلد کتاب در ۹۶۰ عنوان چاپ شده است، تصریح کرد: ۵۳ میلیون تن کاغذ داخلی برای چاپ این کتاب‌ها استفاده شده و استفاده از کاغذ‌های داخلی برای چاپ کتاب با جدیت ادامه دارد.

احمدی لاشکی با اشاره به تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور گفت: هم اکنون بر اساس آمار‌ها ۴۹ درصد دانش‌آموزان گیلان در هنرستان‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

آیین نمادین نواختن زنگ مهر و ایثار در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت

او همچنین به پیشرفت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و درخشش دانش‌آموزان کشورمان در المپیاد جهانی از جمله نجوم اشاره کرد و افزود: گاه فضای مجازی چنان ما را تسخیر می‌کند که احساس می‌کنیم دیگران برتری دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گیلان زادگاه بزرگانی همچون آیت‌الله بهجت، پروفسور سمیعی، استاد معین، کیومرث صابری و شیون فومنی است، تصریح کرد: در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت انسان‌های بزرگی مانند پروفسور سمیعی پرورش یافتند که نه تنها برای ایران زمین بلکه برای جهان بشریت و خدمت به انسان‌ها موثر واقع شده‌اند.

حضور پیکر معلم شهید تازه تفحص شده در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در رشت 

حضور پیکر معلم شهید تازه تفحص شده در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در رشت 

احمدی با اشاره به مزین شدن مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت به حضور پیکر شهید تازه تفحص شده یعقوب دولتی گفت: این شهید گرانقدر سال ۱۳۶۵، سال آخر برای معلم شدن را رها می‌کند و به مناطق جنگی می‌رود و طی روز‌های اخیر پیکر این شهید پس از ۳۸ سال از تاریخ شهادتش به زادگاه خود برمی‌گردد.

او افزود: امروز اگرچه پدر و مادر این شهید در قید حیات نیستند، اما پیکر فرزند شهیدشان در آغاز سال تحصیلی جدید در میان دانش‌آموزان و معلمان مدرسه ماندگار شهید بهشتی رشت حضور دارد تا رساننده این پیام بزرگ باشد که باید خودمان و توانمندی‌های کشورمان را باور کنیم.

۳۷۷ هزار دانش‌آموز در گیلان امروز (اول مهر ماه) همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ «مهر و ایثار» سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.