عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا بداند ایران خواهان جنگ نیست، اما دشمنان قصد ماجراجویی دارند که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

محسن رضایی در نشست هم‌اندیشی جهاد گران عرصه تولید و دفاع از ارزش‌های انقلاب در سالن اجلاس شهدای جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا شروع جنگ تحمیلی بیش از هزاران نقطه و پاسگاه‌های مرزی را مورد هدف قرار دادند تا به جنگ هشت ساله ختم شد.

وی تصریح کرد: دشمنان قصد دارند با تبلیغات رسانه‌ای مردم را از انقلاب جدا کنند و آرمان‌های انقلاب را به دست فراموشی بسپارند که در این راستا آگاه سازی جامعه ضروری است.

وی با اشاره به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بیان کرد: ما نمی‌خواستیم جنگ آغاز شود، اما در ادامه مهمان ما را در تهران به شهادت رساندند که این اقدام مذبوحانه پاسخ داده خواهد شد که اکنون در کمین هستیم و به موقع جواب خواهیم داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون این جنگ به لبنان کشیده شده است و هر اقدامی برای ورود ایران به جنگ انجام می‌دهند تا سیاست نظام اسلامی برای عدم مشارکت در جنگ را بر هم بزنند.

رضایی ادامه داد: شرایط امروز بسیار مهم است، دنیا بداند که ما خواهان جنگ نیستیم و به دنبال جنگ طلبی نخواهیم بود، اما آنان به دنبال ماجراجویی هستند که حزب‌الله لبنان پاسخ‌هایی داده است و در روز‌های آینده هم ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: دشمنان در سال‌های اخیر محاصره اقتصادی ایران را به راه انداختند و در این راه با مقاومت مردم روبرو و شکست مواجه شدند بنابراین اکنون می‌خواهند از طریق نظامی ایران را به وادار به عقب‌نشینی کنند.

وی افزود: وحدت در داخل و در جهان اسلام، ضروری است و این راه هزینه‌هایی را به همراه دارد که باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و به یک آمادگی جهاد دفاعی جدید نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنابراین وارد دوره جدید شده‌ایم که باید از تجربه دفاع مقدس استفاده کنیم و این پیروزی بسیار مهم و بزرگ خواهد بود چراکه غرب آسیا از چنگال خونخواران رها می‌شود.

رضایی همچنین افزود: جهادگران جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر بخش مهمی در دفاع مقدس بودند و تا شب عملیات اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه اگر این قشر نبودند رزمندگان کار سختی داشتند گفت: جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر مجاهدین مخلص فی سبیل‌الله بودند و ظهور، بروز و تربیت چنین مجاهدانی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: جامعه، دولت و نیرو‌های مسلح دوران دفاع مقدس شاهد پدیده‌ای شدند که به عنوان انقلاب دفاعی می‌توان از آن نام برد و این انقلاب دفاعی در صنعت نظامی، آموزش فرماندهان، نیرو‌های انسانی و دیگر حوزه‌ها تحول آفرین بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تحول عظیمی در دوران دفاع مقدس نسبت به جنگ‌های قبل از انقلاب در ایران رخ داد و در این دوران یک وجب خاک به دست دشمن نرسید و ۷۰ هزار بعثی به اسارت گرفته شد.

رضایی با یادآوری اینکه حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دانند ادامه داد: بیش از ۲۰ کشور مقابل ایران قرار گرفت و سرزمین‌های این مرز و بوم حفظ شد که این رشادت باید به نسل جوان انتقال داده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.